בבית היהודי דוחים את הכרעת ההסכם עם סמוטריץ' למחר

עקב בעיה משפטית, במרכז הבית היהודי יאשרו רק ברביעי את ההסכם עם הציונות הדתית, במידה ויגובש עד אז. אם יהיה הסכם אז חברי הבית היהודי יצביעו על אישורו, במידה ולא הם יצביעו על הסמכה של חגית משה להכריע לבדה את תנאי ההסכם

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/02/21 17:51 כ בשבט התשפא

בבית היהודי דוחים את הכרעת ההסכם עם סמוטריץ' למחר
חגית משה במטה הבית היהודי לאחר הזכייה, צילום: ללא

יומיים לסגירת הרשימות והמגעים לרשימה מאוחדת בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי עוד ממשיכים אך ללא תוצאות. הערב (ג') היה אמור להתקיים כנס של חברי מרכז הבית היהודי, שהיה אמור לאשר את תנאי ההסכם מול מפלגתו של בצלאל סמוטריץ'. אך בשל בעיה משפטית מכיוון שלא נכתב על סדר היום שיהיה איחוד מפלגות, אז ישנה לקונה משפטית  בחוקת הבית היהודי המחייבת את המפלגה לדחות ביום את הכנס. 

בהודעה של המרכז נכתב שהמשא ומתן על הריצה המשותפת עדיין לא הגיע לסופו. עקב כך כינוס מרכז המפלגה והצבעה על הסכם ריצה משותפת שתוכנן להערב נדחה ליום רביעי בשעה 20:00. בכנס יוצג ההסכם לאחריו תתקיים הצבעה לאישור הסכם ריצה משותפת כפי שיוצג על ידי יושבת ראש המפלגה. במידה ואכן יהיה הסכם בין הצדדים עד מחר ההסכם יהיה תלוי באישורו של חברי המרכז. אך במידה וגם ביום רביעי עדיין לא יגובש הסכם מלא, יובא בפני המרכז הצבעה אחרת שתאשר ותסמיך את יו״ר המפלגה לחתום על הסכם ריצה משותפת עם מפלגות אחרות לפי דעתה שלה.

נכון להיום טרם הוכרע ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, בחדשות כיפה חשפנו כי הצדדים הגיעו להסכמה כי מקום ברביעי ברשימה יהיה שיריון של הבית היהודי, אך בתנאי שזה יהיה מועמד המוסכם גם על סמוטריץ'. גורמים בבית היהודי דיווחו כי מי שעשויה לקבל את השיריון היא עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר.  חגית משה נמצאת בקונפליקט בין הרצון לשיריונים חדשים לבין המחויבות שלה לחברי המרכז. למרות שדרשן-לייטנר היא שיריון שלה, עדיין משה דורשת מקום ריאלי עבור דוידי בן ציון שנבחר דמוקרטית בפריימריז של המפלגה. משה יודעת כי השמירה על מקום לבן ציון מגיעה מחברי המרכז, שרובו אוהד של משה אך דורש לכבד את הבחירה שלהם בפריימריז. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן