חולדאי: "המציאות לימדה אותי לא להתבשם מסקרים"

יו"ר מפלגת הישראלים התייחס הערב לפרישת שר המשפטים לשעבר ממפלגתו ואמר כי הצטער על כך. "התגייסתי לשנות את המציאות הקשה שמדינת ישראל נמצאת בה, להחליף את השלטון המשחית של נתניהו ולהחזיר את התקווה למדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/21 18:36 יח בשבט התשפא

חולדאי: "המציאות לימדה אותי לא להתבשם מסקרים"
צילום: צילום מסך

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, מודע למצבו בסקרים, שככל הנראה לא השתפר עם פרישתו מהמפלגה, של שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן. חולדאי התייחס הערב (א') לעזיבתו, למצב בסקרים ולמצב בגוש המרכז-שמאל.

אבי ניסנקורן הודיע לחולדאי: לוקח פסק זמן מהפוליטיקה

"מדינת ישראל נמצא באחת משעותיה הקשות", פתח חולדאי. "המדינה בקריסת מערכות. השבר הערכי המנהיגותי והניהולי, שנתניהו יצר כאן לצורך הישרדותו הפוליטית, מכה בכל אחד ואחת מאיתנו, מספר המתים במגפה מתקרב ל-5,000. בתי החולים קורסים והצווים הרפואיים חסרי אונים".

"הפגיעה בפרנסה וחינוך כשכל המדינה נמצאת בסגר לא יעיל כבר למעלה מחודש ימים - היא עצומה. רבים, כמוני, התגייסו לשנות את המציאות הקשה הזו. להחליף את השלטון המשחית של נתניהו ולהחזיר את השפיות והתקווה למדינה".

יו"ר הישראלים אמר כי הוא מצטער על פרישת ניסנקורן. "אני אדם מציאותי, שתמיד מקפיד לומר את האמת גם כשאינה נוחה. כך אעשה גם כעת. הדרך להחלפת השלטון כרוכה במאבק והתמודדות פוליטית לא רק מול נתניהו, אלא גם בתוך המחנה המעוניין בהחלפתו. בתוכנו אנחנו מפוצלים מדי. בהתמודדות הזו חייבים למצות את מלוא הפוטנציאל שיש למחנה להציע. לא לפי סקרים רגעיים שמשתנים בתוך שעות אלא לפי מהות וניתוח הגיוני של המציאות. לכן הצטערתי על פרישתו של חברי אבי ניסנקורן". 

חולדאי התייחס למצב בגוש המרכז-שמאל: "בימים שנותרו לנו לגיבוש הרשימות אני מתכוון להתרכז בשתי מטרות: החלפת ששלטון נתניהו וסיום כהונתו כראש הממשלה והשניה גיבוש המרכז-שמאל מחדש כאלטרנטיבה שלטונית אמיתית. אעשה כל מה שנדרש לשם כך. אני מאמין שבשכל ישר ואחדות מטרה נצליח להגיע להסכמות. כולנו מבינים שיש לייצר התארגנות מפלגתית אחת גדולה או לכל היותר שתי מפלגות בינוניות בגודלן. הסיכון בריצה מפוצלת של מפלגות שבכל יום עלולות לרדת מתחת לאחוז החסימה הוא עצום ואסור לנו לקחת אותו".  

"המציאות של הימים האחרונים לימדה אותי שיעור שכולנו צריכים להפנים", סיים חולדאי. "לא להתבשם מסקרים רגעיים. לא להסתפק במפלגות של 15 מנדטים לאחד, או חמישה מנדטים לאחת. לא להמר על אחוז החסימה. בואו נשמור על קשר עין עם המטרה – החלפת השלטון. זוהי משימת חיי ואני קורא לכל חברי במחנה המרכז-שמאל: בואו נעשה את הדבר הנכון, ביחד".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן