אבי ניסנקורן התפטר: "מתקפה נגד שלטון החוק"

שר המשפטים, שהודיע על חבירה למפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי, הגיש את מכתב ההתפטרות מהממשלה: "המתקפה נגד שלטון החוק היא מאבק אישי של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 11:46 טו בטבת התשפא

אבי ניסנקורן התפטר: "מתקפה נגד שלטון החוק"
שר המשפטים אבי ניסנקורן, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש הבוקר (ד') כתב התפטרות לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גנץ, לאחר שהודיע אמש על חבירה למפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי. במכתבו לנתניהו כתב ניסנקורן: "נוכח בקשתו של ראש הממשלה החליפי, הריני להודיעך על התפטרותי מתפקיד שר המשפטים".

חולדאי וניסנקורן הציגו את מפלגת 'הישראלים': "יש לכם בית"

במכתבו לגנץ כתב ניסנקורן: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים". לדבריו, "המציאות הזו מחייבת להוסיף ולעמוד על המשמר. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

כזכור, אמש הציגו חולדאי וניסנקורן את המפלגה החדשה. ניסנקורן אמר בהצהרה לתקשורת כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי, הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. לא היה דבר כזה מקום המדינה. כמי שהיה שם כשר משפטים וחבר ממשלה, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק בראש הממשלה ושלוחיו בכל האמור למערכת המשפט. נאבקתי וגם ניצחתי. כשהם רצו לפגוע בשומרי הסף, עמדתי שם ובלמתי אותם. ניסו והמשיכו לנסות לפגוע בי, להכפיש את שמי, להדביק לי עלילות וסיפורים מופרכים".

"הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות", המשיך ניסנקורן. "על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. זה השיקול היחיד שעומד לנגד עיניי. מולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן בעת משבר כלכלי ובריאותי להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש את ראשיהם של אנשי מערכת אכיפת החוק. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח
לא אזרחי ישראל הואשמו בשלושה כתבי אישום, לא הם צריכים לשלם את המחיר". 

בהמשך הודה לבני גנץ: "אני מבקש להודות לגנץ על הדרך המשותפת למען ישראל, אבל כחול לבן הולכת ומתרחקת מעקרונותיי ומתפיסת עולמי. בחרתי להיות שותף של רון חולדאי למפלגה ברורה אידיאולוגית וחזקה, שתקדם כלכלה חברתית, שתשים את זכויות האדם והשוויון בראש סדר העדיפויות, מפלגה שלא חוששת מעמדה ברורה גם בתחום המדיני".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן