בתיה כהנא דרור: "אני מאשימה את ממשלות ישראל שקיבלו את הדפוסים החרדיים"

עו"ד בתיה כהנא-דרור מגבה באולפן כיפה את הקמפיין האנטי החרדי של ישראל ביתנו: "זה קמפיין הכרחי להצלת העם היהודי". על בנט: "שיקרא לסגור את הערים החרדיות". על שיטת הפריימריז: " לא הוכיחה את עצמה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 31/01/21 15:13 יח בשבט התשפא

בתיה כהנא דרור: "אני מאשימה את ממשלות ישראל שקיבלו את הדפוסים החרדיים"
בתיה כהנא-דרור באולפן כיפה, צילום: כיפה

עו"ד בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית עמותת "מבוי סתום" לשעבר, הצטרפה לפני שבוע בלבד למפלגת "ישראל ביתנו". עבור כהנא-דרור זו לא הפעם הראשונה שהיא נכנסת למרוץ הפוליטי, בשנת 2015 התמודדה כהנא-דרור בבית היהודי על המקום המשוריין לנשים, התמודדות שלא נגמרה עד הסוף. "הבנתי שבבית היהודי לא אוכל לקדם את האג'נדה שלי שזה הפרדת דת ממדינה" טוענת כהנא דרור באולפן כיפה "וקידום אג'נדה של שילוב החרדים במדינת ישראל"

אז להרחיק עד ישראל ביתנו?

"ישראל ביתנו זו מפלגה היחידה במחנה הציוני-לאומי שאומרת את הדברים כהוויתם - החרדים הם האחים שלנו, אבל אין ברירה צריך להיפרד מהם. החרדים צריכים לשבת באופוזיציה כמה שנים טובות, כדי שהם יפסיקו לשלוט על מדינת ישראל. למרבה הצער נוצרה הנחה שהמפלגות הלאומיות מימין רואות בחרדים כשותפים הטבעיים שלהם, זו נסיגה קשה מערכי הציונות. זה פוגע בנו בכלכלה, בביטחון, כבל דבר. אבל אני לא מאשימה את החרדים בזה, אני מאשימה את ממשלות ישראל שככל שעובר הזמן קיבלו את הדפוסים החרדיים כתורה מסיני. זו לא תורה, ובטח שלא מסיני, הלוויה של הרב סולובייצ'יק שמתקיימת עכשיו, זה פשוט חילול שם שמים הכי גדול שיש. לא משנה בכמה גדול הרב, והרב סולבייצ'יק היה אחד הגדולים, איפה 'לא תעמוד על דם רעך' לעומת לווית המת?".

ואיפה עניין שנאת חינם, כאישה דתייה אתה שותפה לכל המסרים האנטי חרדיים של ישראל ביתנו?

"אדרבה, כאישה דתייה אנחנו צריכים להגיד את האמת לאן אנחנו הולכים עם כל המדיניות החרדית הזו? נותנים לחרדים לטרלל את המדינה, להשתולל בימי קורונה כשלא משתלטים על ההדבקה, הקורונה הציפה את כל הבעיות שיש עם החברה החרדית. כל עוד המנהיגים החרדים לא עושים סוף לדברים אנחנו צריכים את הקמפיין של ישראל ביתנו, זה קמפיין הכרחי להצלת העם היהודי. אם עוד עשר שנים המדיניות הישראלית עם החרדים תמשיך - מדינת ישראל לא תתקיים. זו לא ספקולציה, אנחנו רואים זאת בפריון עבודה מדרדר, 50% מהתלמידים בישראל שנכנסים בכיתה א' לא ילמדו לימודי ליבה. זה גם יפגע בביטחון כשבעוד 12 שנה אותם תלמידים לא יתגייסו לצבא, איך נשמור על הגבולות שלנו?".

אם מה שצריך לעשות זה להוציא את החרדים, אז הפרטנרים הטבעיים שלך יהיו יש עתיד ומרצ, מה הנושא הלאומי?

"ככל שישראל ביתנו תהיה גדולה יותר, גדולה כמו הגוש החרדי, היא תעשה את השינוי. הציבור רואה לנגד עיניו מה קורה. אם הציבור מעוניין שתתקיים פה מדינה יהודית, ולא מדינת כל אזרחיה, אז הוא צריך להבין שאנחנו צריכים לשים סוף לשליטה החרדית על החיים שלנו. אני אגלה לך סוד, לא רק שהציבור הימני לאומי יבוא אלינו, גם הציבור החרדי יבוא אלינו. יש התעוררות עצומה בציבור החרדי, אני מכירה אימהות חרדיות שבאות אליי בבכי מה יהיה על הילדים שלנו. הרי מי שנפגע קודם כל מהמדיניות הזו אלו החרדים עצמם, הם מבינים את הבור שהם נכנסו אליו והם מבינים שהם צריכים להשתלב. אני בטוחה שבבחירות הללו כולל הציבור החרדי שיתעשת ויצביע לישראל ביתנו".

את הצטרפת לישראל ביתנו כדי לשנות את תיק הדתות, אבל את ישראל ביתנו בכלל מעניינת הדת?

"גם אם יש משרד דתות הוא חייב להתנהל באופן אחר. הדת היהודית שייכת לעם היהודי, והמגזר החרדי תפס מונופול על הדת, אגב הציונות הדתית נרמסת יום יום בבתי הדין וברבנות".

אז איזה מקום תקבלי ברשימה כדי לשנות זאת?

 "אף אחד לא מבטיח לי מקום, אני מועמדת ברשימה כמו שכל אחד יכול להיות מועמד. אני באתי לישראל ביתנו כדי להגיד שישראל ביתנו היא התשובה לכל מי שחרד על יהדותה של המדינה". 

אם כך את לא חושבת שמנצלים אותך? הביאו דתייה שתדבר נגד חרדים בשם הדת אבל לא תקבל מקום ברשימה 

"אני זאת שפניתי למפלגה וביקשתי להצטרף, מתוך הבנה שהגעתי למפלגה שאומרת בגלוי - אנחנו בתנאים הללו לא נשב עם חרדים. תנאים שבהם אין גיוס, אין לימודי ליבה, ממנים מסודות לימוד חרדים. אלו דברים שלא אומרים לא אצל בנט ולא אצל סער, שיכריזו שהם לא מצטרפים לקואליציה עם חרדים, אני לא שמעתי אותם אומרים זאת. גם כשבנט אומר שצריך סגרים על ערים אדומות הוא לא יגיד שאלו ערים חרדיות, שיקרא לסגור את הערים החרדיות".

אתה מאמינה בסולם ערכים רחב, למה להיכנס למפלגה שמעולם לא קיימה פריימריז, נוותר על הדמוקרטיה כדי להעיף חרדים?

"באיזו מפלגה כן עושים פריימריז? חוץ מזה שיטת הפריימריז לא הוכיחה את עצמה, יש לפריימריז יתרונות וחסרונות אבל היא ממש לא השיטה היחידה. יש כאן מפלגה שכולם יודעים מי נציגיה והציבור יכול להחליט אם להצביע לה או לו - זו מפלגה ייצוגית. הנציגים גלויים והציבור ייבחר האם הוא מצביע לישראל ביתנו שכוללת את בתיה כהנא-דרור, או לא".