בתיה כהנא דרור מצטרפת לישראל ביתנו

האקטיביסטית הפמיניסטית הדתייה מצטרפת למפלגתו של אביגדור ליברמן ומתכוונת לפעול לרפורמה ביחסי דת ומדינה: "אני הולכת להיות שרת הדתות הבאה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 24/01/21 18:12 יא בשבט התשפא

בתיה כהנא דרור מצטרפת לישראל ביתנו
בתיה כהנא דרור, צילום: פלאש 90

עו"ד בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית עמותת "מבוי סתום" לשעבר, הצטרפה רשמית למפלגת "ישראל ביתנו" והגישה היום (א') את מועמדותה למקום ברשימה לאחר קיום מגעים עם היו"ר אביגדור ליברמן, כך על פי פרסום במקור ראשון. מיקומה ברשימה לכנסת ה-24 טרם נסגר, אולם כהנא-דרור אופטימית: "זה לא יהיה מקום 15".

כהנא-דרוד היא עו"ד במשרד פרטי, אקטיביסטית פמינסטית ופעילה חברתית, לשעבר מנכ"לית עמותת "מבוי סתום" למען מסורבות גט. בראיון למקור ראשון היא אומרת כי מבחינתה העיסוק בבחירות הקרובות הוא ב"יכולת שלנו להמשיך ולהתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית, לטפל בנושא החרדים, ביחסי דת ומדינה ובנושא הכלכלי. הכל נגזר אחד מהשני. זה מה שהביא אותי להצטרף. אני הולכת להיות שרת הדתות הבאה".

בשנת 2015 התמודדה כהנא-דרור בבית היהודי על המקום המשוריין לנשים אך על כך היא אומרת כי "הם הפנו אליי את הגב", ולכן היא החליטה לפרוש מהמרוץ. בבחירות כעת, כאמור, היא מחוברת דווקא לליברמן, שמשתלח פעם אחר פעם בציבור הדתי לאומי ובמגזר החרדי. "כל הדימויים על ליברמן שהוא גזען ואנטישמי אני דוחה אותם מכל וכל", היא אומרת בתוקף. "זה בדיוק הפוך, הוא בעד מדינה יהודית, אבל ליברלית".

כהנא-דרור מצטרפת לאמירות נגד המגזר החרדי של ליברמן: "ככל שעוברות השנים הם מפרקים את הסולידריות החברתית עם כולם. זה לא רק עסק שלהם עם המדינה, למה אותו תל אביבי או אני ובעלי צריכים להחזיק, במס הכנסה שאנחנו משלמים, חמש משפחות חרדיות? 20 אחוז מהציבור משלם 90 אחוז מהמיסים. אני מכירה את האוכלוסייה החרדית ואף אחד לא יגיד לי שאני רואה אותם בטלוויזיה וצריכה לרדת ממגדל השן. ב"מבוי סתום" ייצגנו 70 אחוז נשים חרדיות ומסורתיות, בהן היו מצביעות ש"ס".