עשרות אלפים מצטופפים בלוויה בירושלים, ללא התערבות המשטרה | צפו בתיעוד

עשרות אלפים מצטופפים בהלווייתו של הרב משולם דב סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, שנפטר מקורונה. נכון לעכשיו נראה שהמשטרה לא מתערבת בנעשה. המשטרה: "ניסיון למנוע את הלוויה היה נגמר בשפיכות דמים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/01/21 11:44 יח בשבט התשפא

עשרות אלפים מצטופפים בלוויה בירושלים, ללא התערבות המשטרה | צפו בתיעוד
ההלוויה בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התקהלות ענק בהלוויה בירושלים, והמשטרה לא נוקפת אצבע. עשרות אלפי בני אדם הגיעו להלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, אשר כונה 'זקן ראשי הישיבות', שנפטר הלילה בגיל 99 לאחר שחלה בקורונה.

ראש ישיבת בריסק נפטר, היערכות להתקהלויות בהלוויה

הלווייתו של הרב סולובייצ'יק החלה בשעה 11:00 בביתו של הרב ברחוב עלי הכהן בשכונת תל ארזה, סמוך לשכונת שמואל הנביא. המסע צפוי לעבור בישיבת בריסק, ומשם ימשיך להר המנוחות. האדמו"ר מתולדות אהרן, הרב דוד קהאן, הורה לתלמידיו וחסידיו להשתתף בהלוויה: "זה דבר גדול להיות באשכבתיה דרבי, זו אבדה גדולה היה גברא רבא, גברא רבא", צוטט באתר 'בחדרי חרדים'.

במקביל, גם הרב ברוך שמואל הכהן דויטש, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' הורה להשתתף בהלוויה, כך גם הרב ציון בוארון, חבר בית הדין הרבני הגדול, הורה להשתתף בה: "כל האברכים ובני הישיבות הספרדים בירושלים צריכים להשתתף במסע הלוויה". 

דווח כי המשטרה מנסה לתאם עם ראשי ההנהגה החרדית את מספר המשתתפים בלוויה, אך עד כה לא נראה שהדבר קרה, ונכון לשעה זו המשטרה איננה מתערבת באחת מהפרות ההנחיות הגדולות שנצפו בישראל מאז החלה המגפה, בשעה שעשרות אלפי בני אדם מתקהלים בצפיפות. סגן דוברת המשטרה אמר מוקדם יותר ב-ynet כי "אנחנו בהידברות לגבי ההלוויה היום בירושלים".

הלווית הרב סולובייצ

הלווית הרב סולובייצ'יקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "ככה נראית אכיפה לא שוויונית: מיליוני משפחות וילדים סגורים בבתיהם בזמן שאלפי חרדים מצטופפים בלוויה כשרובם בלי מסיכות. לא נסכים להמשך פייק סגר לא אפקטיבי. או שסוגרים לכולם - או שפותחים לכולם. נגמרו ימי התחמנות".

"אין ספק שמדובר בהפרה המונית שכדי למנוע אותה היו נדרשים אלפים רבים של שוטרים", אמר גורם בכיר בפיקוד המשטרה לחדשות 12. במשטרה אמרו כי כי לא ניתן היה למנוע את קיום הלוויה, וכל ניסיון כזה היה כרוך בשפיכות דמים, לדבריהם.