גנץ מתנגד: "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים - נכנס את הממשלה"

ראש הממשלה רוצה לכנס את הממשלה כדי לדון בהארכת הסגר בשל התחלואה שממשיכה להיות גבוהה ובשל החשש מזני הקורונה החדשים, אך שר הביטחון מערים קשיים. "דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשל״צ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/21 09:04 יג בשבט התשפא

גנץ מתנגד: "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים - נכנס את הממשלה"
שר הביטחון גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לכנס את הממשלה כדי לדון בהארכת הסגר בשל מספרי התחלואה שממשיכים להיות גבוהים, ובשל החשש מזני הקורונה החדשים. אך שר הביטחון בני גנץ ממשיך להערים קשיים.

מלשכת שר הביטחון נמסר הבוקר (ג') בתגובה לפניית נתניהו לכנס את הממשלה, כי אם לא תוגבר האכיפה - הממשלה לא תתכנס. "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשל״צ", נכתב בהודעה.

כבר אתמול בערב אמר גנץ כי עד שלא יעבור החוק להכפלת הקנסות למפרי הקורונה בשלוש קריאות - לא תאפשר מפלגתו את העברת תקנות הסגר. "לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה". בכחול לבן אמרו כי המשמעות היא שאם עד הערב לא יעבור מתווה הקנסות בשלוש קריאות - ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת שבה אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן. 

ובתוך כך, ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר תתכנס היום בשעה 13:30 להכין לקריאות 3-2 את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש


(גנץ נואם במליאה, בדיון על חוק הקנסות)