סקר מנדטים: אין הכרעה בין הגושים, ראש בראש בין סער לנתניהו על ראשות הממשלה

תנודות קלות בסקרי סוף השבוע: לנתניהו, גם עם ימינה, אין 61 מנדטים. לגוש מתנגדי נתניהו יש 63 עם בנט או עם המשותפת | פחות משבועיים להגשת הרשימות, תמונת מצב עדכנית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/01/21 09:58 ט בשבט התשפא

סקר מנדטים: אין הכרעה בין הגושים, ראש בראש בין סער לנתניהו על ראשות הממשלה
בחירות, צילום: פלאש 90

60 ימים לבחירות, ופחות משבועיים לסגירת הרשימות לכנסת, וטרם הושגה הכרעה בין הגושים. בסקר שמתפרסם הבוקר (ו') ברדיו 103 ובוצע על ידי מכון "מאגר מוחות", לנתניהו עדיין אין 61 מנדטים כדי להקים ממשלה. אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הליכוד ומפלגות החרדים היו זוכות ל-46 מנדטים בלבד, כאשר, גם אם מוסיפים את בנט, הם מגיעים רק ל־57, שכידוע זה לא מספיק להקמת ממשלה. מנגד, לגוש מתנגדי נתניהו יש 52 מנדטים, אולם יחד עם הרשימה המשותפת יש 63 מנדטים. אם מוסיפים את ימינה של בנט במקום הרשימה המשותפת, גוש מתנגדי נתניהו עדיין נשאר על 63. 

על פי התוצאות, לנתניהו ולמפלגת הליכוד יש 30 מנדטים, "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער היא המפלגה השנייה בגודלה עם 16 מנדטים. בצמוד אליה נמצאת יש עתיד עם 14 מנדטים, אחריה ימינה והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת. ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 מנדטים כל אחת, וישראל ביתנו עם 7 מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאות כחול לבן, מרצ והישראלים עם 5 מנדטים כל אחת.

עוד עולה מהסקר הנוכחי כי מפלגות רבות לא עוברות את אחוז החסימה, ביניהן: המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, הבית היהודי עם היו"ר החדשה חגית משה, העבודה, שתבחר בראשון הקרוב את היו"ר שלה, תל"ם של בוגי יעלון, תנופה של עופר שלח ומפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום.

ראשות הממשלה: סער ונתניהו צמודים

צילום: מעריב

בנוסף, התפרסם היום סקר גם ב-"מעריב", עם תמונת מצב פחות או יותר דומה. הליכוד עולה בסקר זה ל-31 מנדטים ויש עתיד משתווה לתקווה חדשה ועומדת גם היא על 16 מנדטים. ימינה שומרת על 11 המנדטים שלה, אך הרשימה המשותפת יורדת בסקר זה ל-10 מנדטים. חולדאי וגנץ יורדים שניהם ל-4 מנדטים בלבד.

כמו כן, בסקר נבחנה אפשרות התמודדות "ראש בראש" של סער, בנט ולפיד מול נתניהו על ראשות הממשלה. התוצאות מציגות הישג מרשים של סער: 43% סברו כי נתניהו המתאים ביותר לראשות הממשלה, וסער בצמוד אליו, עם 40%.