חולדאי על מצבו בסקרים: "מישהו מנסה להוריד אותי בכוונה"

מאז ההודעה על הקמת מפלגת הישראלים, הסקרים מנבאים לה ירידה מתמדת ואפילו שלא תעבור את אחוז החסימה. חולדאי מסכים כי עליו לחבור ללפיד אך לא מתכוון להיות מס' 2: "אני לא נמצא במקום של מספר 2, אני רוצה להוביל ולשם אני הולך"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/01/21 10:19 ב בשבט התשפא

חולדאי על מצבו בסקרים: "מישהו מנסה להוריד אותי בכוונה"
רון חולדאי מאמין שיוביל את גוש השמאל, צילום: Miriam Alster/Flash90

על פי סקר שפורסם היום (ו') ב'מעריב', שנערך על ידי מכון פאנל פוליטיקס, מפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי לא עוברת את אחוז החסימה. נתוני הפתיחה של המפלגה לא היו מזהירים מעולם, אך מגמת הירידה ממשיכה באופן תדיר. מיום כניסתו של חולדאי למרוץ הוא זכה ב-8 מנדטים, אך מאז הסקרים ניבאו לו פחות ופחות מנדטים, עד הבוקר שאפילו את אחוז החסימה הוא אינו עובר. 

בראיון ל-103FM התייחס חולדאי לסקר וטען כי הוא אינו מהימן ורחוק מהמציאות: "אני יודע בדיוק מי הם סוקרים מהימנים ומי לא, ולכן, מאחר שאני מכיר את הסקרים, ואני מכיר את הטרנד כרגע שהולך לכיוון עלייה, אני ממש לא מתרגש כרגע מהעובדה שמישהו מנסה להוריד. זה בפירוש כוונה". עוד הוסיף חולדאי כי הוא כבר היה בסיטואציות שניבאו לו אי הצלחה אך לבסוף המציאות הייתה אחרת: "תמיד אמרו לי, 'לא תצליח', ותמיד בסוף איכשהו הצלחתי, למה? כי אני מנסה ואני משקיע, ואני מציע לתושבי ישראל ניהול בצורה אחרת".

רון חולדאי עדיין סבור כי הוא זה שאמור לעמוד בראש מחנה המרכז שמאל ומודה כי הוא מעוניין בחיבור עם לפיד לרשימה אחת. כשנשאל האם יסכים להיות מס' 2 של לפיד ענה: "אני לא נמצא במקום של מספר 2, אני רוצה להוביל ולשם אני הולך. אני ממשיך להובלת הגוש". חולדאי גם טוען שעוד מוקדם לקיום חבירות: "אני כן מבין את נפש האדם, ואני יודע מה עובר בראשם של אנשים, ואני יודע שעדיין לא הרגע לחבירה. מתקיימים מגעים כדי לבצע חבירה, ובסופו של דבר אני משוכנע שתהיה חבירה". חולדאי לא חוזר בו גם מההודעה כי יתפטר מראשות עיריית תל אביב, גם במקרה שלא יכנס לכנסת ה-24: "אני אמרתי שהפרק הזה כראש עיר נגמר בחיי, ואני, ביום ההשבעה, אתפטר. אבל עד אז יש לי אחריות על העיר, להמשיך לנהל אותה כדי שלא תתפרק".