גדעון סער: "נתניהו הוא שיאן גינס בגלגול אחריות"

יו"ר תקווה חדשה אומר כי הוא ומפלגתו לא יסכימו לרוטציה עם בנימין נתניהו. "במהלך השנים, הוא הוכיח שלא ניתן לתת אמון במילתו. ראינו מה קורה למי שמתפתה לחתום איתו על הסכמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/21 09:03 ו בשבט התשפא

גדעון סער: "נתניהו הוא שיאן גינס בגלגול אחריות"
גדעון סער, צילום: עודד קרני

יו"ר תקווה חדשה, הח"כ לשעבר, גדעון סער, תקף הבוקר (ג') את ממשלת ישראל והעומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילת דבריו בגל"צ, התייחס סער למחדל המתמשך עם כניסת אזרחים מנתב"ג ללא בדיקת קורונה. "אם הפרצה בנתב"ג תישאר בגלל רשלנות פושעת של הממשלה, גם הארכת הסגר בשנתיים לא תעזור. במשך שנה אזרחי ישראל נאנקים תחת עול הגזרות ובכל אותו זמן הממשלה הכושלת לא מצליחה לעשות דבר פשוט - לבדוק כל מי שנכנס ארצה".

על תיעודי ההתקהלות במגזר החרדי, בעיקר בחתונות ובמוסדות חינוך, והמיעוט באכיפה, אמר סער: "מי מונע מהם לאכוף את החוק? האכיפה היא באחריות ממשלת ישראל. מתוך שיקולים פוליטיים או אולי אישיים, הממשלה לא רוצה לאכוף את החוק במוסדות הלימוד החרדיים. מי שלא מסוגל לעשות את זה, שיעזוב את התפקיד".

"ממשלה בראשותי", אמר סער, "תאכוף את החוק באופן שווה בכל חלקי האוכלוסייה. אנחנו מדברים על אירוע שקיים כאן כבר מתחילת מרץ, ועדיין בכל אחד מהפרמטרים העיקריים של ניהול המשבר הממשלה נכשלת. והיא גם לא לוקחת אחריות". סער טוען כי ממשלה בראשותו תקים ועדת חקירה ממלכתית לכשלים בטיפול במשבר הקורונה. "נתניהו הוא שיאן גינס בגלגול אחריות, אז בבקשה. אנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית שתבחן באחריות מי הכשלים". 

יו"ר תקווה חדשה התעקש הבוקר, והבטיח, כי בכל הקשור לראשות הממשלה, הוא ומפלגתו לא יהיו מוכנים לרוטציה: "חד וחלק לא אסכים לרוטציה עם נתניהו. במהלך השנים, הוא הוכיח שלא ניתן לתת אמון במילתו. ראינו מה קורה למי שמתפתה לחתום איתו על הסכמים".