לפיד על ממשלה עם המשותפת: "חבל שלא עשינו זאת בעבר"

יו"ר יש עתיד הביע הסכמה להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, וטען כי הוביל יחד עם גדעון סער את המהלך להפלת הממשלה. על איחוד עם בני גנץ: "הוא מכיר את הטלפון שלי - שיתקשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/21 21:13 ג בשבט התשפא

לפיד על ממשלה עם המשותפת: "חבל שלא עשינו זאת בעבר"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אינו שולל הקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת, כך אמר הערב (מוצ"ש) בראיון לחדשות 12. לפיד הוסיף כי "אמרתי את זה קודם וחבל שלא עשינו זאת כבר". לדבריו, הוא מתכוון לצרף ליש עתיד מועמדים מהמגזר הערבי.

"אני עובד טוב עם גדעון", אמר לפיד בתשובה לשאלה האם ישתף פעולה בממשלה עם גדעון סער. "אני עשיתי עם גדעון שני מהלכים פוליטיים גדולים בשנים האחרונות. אחד זה הבחירה של רובי ריבלין (לנשיאות המדינה) והשני זה הפלת הממשלה. אלו שני דברים שהנדסנו ביחד, ולכן אנחנו יודעים לעבוד יחד".

לפיד התייחס גם לאיחודים במחנה המרכז-שמאל ואמר כי "מסתובבים כרגע 14 מנדטים במפלגות קטנטנות שלא עוברות את אחוז החסימה ואני מאמין שיהיו איחודים. דלתי פתוחה ואני מוכן לשמוע את כולם. אני צריך לנהל מחנה פוליטי גדול, שמוכרח לתת תשובה למה שמתרחש מולנו, כשהרבה קולות מדברים במונחים משוגעים על ההתנחלויות, על בתי המשפט ועל מעמד הביניים".

בתשובה לשאלה על בני גנץ השיב "הוא אדם מורכב", משפט שאמר גנץ עצמו על נתניהו. לפיד הוסיף, על רקע קריאת גנץ לאיחודים במחנה: "הוא מכיר את הטלפון שלי - שיתקשר".

ברשתות החברתיות מיהרו להזכיר כי לפיד שלל ישיבה עם הרשימה המשותפת לא כל כך מזמן. בראיון לערוץ כנסת בחודש מרץ האחרון, יממה לפני הבחירות, אמר לפיד כי " "לא עושים עסקים עם המשותפת. יש לנו את השלטים של נתניהו שתלויים בחוץ - שקר גס שלו וחבל לי שעמיר פרץ משתף איתו פעולה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לליכוד, יאיר לפיד אמר הערב שיקים ממשלה עם המשותפת וגדעון אמר שיקים ממשלה עם לפיד. בקיצור, מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד".