גנץ זימן פגישה - ראשי המפלגות מסרבים להגיע

לאחר שקרא לאיחוד הרשימות בגוש השמאל-מרכז, ואף זימן פגישה עם ראשי המפלגות, חטף גנץ ביקורות על ההצהרה שהתבררה ככישלון: "טוב יעשה גנץ אם יודיע על פרישה מהפוליטיקה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/21 11:57 כח בטבת התשפא

גנץ זימן פגישה - ראשי המפלגות מסרבים להגיע
פנייתו לא קיבלה תמיכה. גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

70 ימים נותרו עד לבחירות, והקריאות לחיבורים נשמעות תכופות יותר, כאשר אמש (ב') קרא יו"ר כחול לבן בני גנץ לראשי מפלגות גוש השמאל-מרכז לחיבורים בין הרשימות, במטרה למנוע בזבוז קולות. לאחר ההצהרה, פנתה לשכתו של גנץ לתיאום פגישות עם ראשי המפלגות השונות, כאשר מי שקיבלו פנייה הם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו"ר "התנופה" עפר שלח וירון זליכה יו"ר "הכלכלית".

הראשונים להגיב היו מפלגת יש עתיד, שאמרו אמש כי, "נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה", אך הבוקר (ג') הוסיף יו"ר המפלגה לפיד כי לא יגיע לפגישה "אנחנו בעד חיבורים, אבל מי שמבין בפוליטיקה יודע שדברים כאלה לא מנהלים מול התקשורת". 

במרצ פרסמו תגובה צוננת לאמירותיו של גנץ: "הלקח נלמד. ראינו איך זה הסתיים בפעם הקודמת כשאחרי הבחירות הכל התפרק והתפזר", אמר יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ, "כל בוקר מישהו מחליט שהוא מקים מפלגה שהיא כלום ושום דבר. מי שמקבל שברי אחוזים שיפרוש ולא יבזבז קולות. אנחנו שמאל והפעם נלך לבד. ולא עם אנשים שמתביישים להגיד מה". 

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, מיהר לדחות את פנייתו של גנץ: "בני, אין טעם בפגישה שכל מטרתה היא להבטיח את הכיסא שלך בכנסת הבאה. את ההזדמנות שלך להחליף את נתניהו פספסת. יש לנו 1,300,000 סיבות לא להאמין לך. גנץ כבר הייתה לנו הזדמנות להחליף את ביבי אבל בחרת להיות ראש ממשלה רזרבי. הדבר היחידי שאתה יכול לעשות עכשיו למען המדינה זה להודיע שאתה לא מתמודד בכנסת הבאה".

במפלגת תל"ם בראשות משה בוגי יעלון, תקפו את יו"ר כחול לבן ואמרו: "טוב יעשה גנץ אם יודיע שהפנים את לקחי המשבר הלאומי הנורא אליו הוביל בטעות ובניגוד לכל היגיון ויפרוש מהפוליטיקה. זה יקל על החיבורים הנדרשים".

גם פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית סירב להגיע לפגישה עם גנץ ואמר: "הכלכלה במשבר עמוק. פוליטיקאים מתרוצצים כעכברים אחוזי אמוק למצוא סידור עבודה לכנסת הבאה. אני לא מחפש סידור עבודה, בוודאי לא לצד מי שהיו שותפים מלאים להפקרת מעמד הביניים והעצמאיים בעוד הם נהנים משכר מלא ובטוח. במקום לדרוש מאנשים ישרים לאפסן את האגו, טוב יעשה גנץ אם יאפסן את מפלגתו, וייתן לאחרים להוביל את המדינה, ובעיקר את כלכלתה מכאן".