ימינה נגד ליברמן: "פייק מוחלט"

אחרי שיו"ר ישראל ביתנו טען כי ארבע ראשי המפלגות הבינוניות (סער, בנט, לפיד והוא עצמו) מנהלות מגעים במטרה להגיע לתיאום אחרי הבחירות, בימינה הודפים את הטענה: "אנחנו עסוקים בכלכלה, לא בבלוקים מדומיינים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/01/21 09:19 כו בטבת התשפא

ימינה נגד ליברמן: "פייק מוחלט"
בנט וליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

האם בנט, סער, לפיד וליברמן מתואמים ביניהם לקראת הבחירות, וישתפו פעולה לאחריהן במטרה להקים קואליציה חלופית? כזכור, עם תחילת מערכת הבחירות פרסם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קריאה לראשי המפלגות הללו להקים בלוק לריצה משותפת, במטרה להחליף את שלטון נתניהו.

ליברמן לבנט, סער ולפיד: בואו נרוץ ברשימה משותפת

בהמשך הודיעו 4 המפלגות הללו על הסכמי עודפים ביניהן, ימינה עם תקווה חדשה של סער ובאותו יום הודיעו יש עתיד וישראל ביתנו כי יחתמו גם הן על הסכם עודפים. ההודעות שנראו מתואמות באותו יום עוררו את השאלה האם הגוש עליו דיבר ליברמן אכן פעיל ומתואם מאחורי הקלעים.

הבוקר (א') הצהיר ליברמן כי המפלגות אכן מתואמות, או לפחות מקיימות מגעים ביניהן, והביע תקווה כי המגעים יימשכו עד הבחירות, במטרה להקים ממשלה לאחריהן ולהחליף את נתניהו. בראיון לרדיו 103FM אמר ליברמן כי "אני "משתדל שנבנה בלוק של אותן ארבעת מפלגות שחתמו הסכם עודפים, והוא ינהל את המו"מ, אני מקווה שעוד כמה מפלגות יצטרפו, חייבים להחליף את השלטון". 

לדבריו, "אני חושב שבמקביל למערכת הבחירות צריך להדק את הקשר בין ׳ימינה׳, גדעון סער, ׳יש עתיד׳ ו׳ישראל ביתנו׳, אני מקווה שיום לאחר הבחירות נכריז שזה הבלוק שינהל את המשא ומתן ביחד ונמליץ ביחד. רק ככה אפשר להחליף את השלטון, וכשאני מדבר על זה, זה לא רק להחליף את נתניהו, אם גפני ממשיך לשבת על ברז הכסף כיו"ר ועדת הכספים לא עשינו כלום, אם לא מחליפים אותם לא עשינו כלום. זה לא רק כן או לא נתניהו".

בתגובה לדברי ליברמן אמרו בימינה כי מדובר ב"פייק מוחלט. אנחנו עסוקים ביצירת 400,000 מקומות עבודה למובטלים ובאיחוי הקרעים בעם, לא בבלוקים מדומיינים".