ליברמן לבנט, סער ולפיד: בואו נרוץ ברשימה משותפת

יו"ר ישראל ביתנו מעוניין להקים רשימת ענק שמטרתה אחת - להפיל את נתניהו, ופנה לראשי המפלגות הבינוניות, על פי הסקרים, במטרה להתאחד סביב מטרה משותפת: "גוש כזה יהיה אלטרנטיבה אמיתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/20 07:43 א בטבת התשפא

ליברמן לבנט, סער ולפיד: בואו נרוץ ברשימה משותפת
ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רשימת ענק נגד נתניהו? יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פנה במכתב אל ראשי המפלגות המתחרות על עיקר המנדטים המתנדנדים בבחירות הקרובות, והציע להם להקים רשימה אחת גדולה, במטרה להתמודד נגד נתניהו והליכוד. 

סקר מנדטים: סער מזנק - ימינה מתרסקת

במכתב, שנחשף הבוקר (ד') ב'ידיעות אחרונות', פנה ליברמן אל יאיר לפיד, גדעון סער ונפתלי בנט, והציע להם להקים גוש ימין-ציוני-ליברלי. ליברמן ציין כי הוא מודע לפערים ולמחלוקות ביניהם, והציע כי יתאחדו סביב מספר עקרונות מרכזיים עליהם יש הסכמה רחבה, ויותירו את שאר המחלוקות בצד.

לדברי ליברמן, "הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין בנימין נתניהו לבין נציגי התנועה האיסלאמית". כתב יו"ר ישראל ביתנו. "גוש כזה, אם יקום, יהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו, שרבים מאזרחי ישראל כל כך מצפים לה, והוא יוכל להוביל מהפכה שתזניק את מדינת ישראל להישגים ותשים אותה בשורה אחת עם המדינות המשגשגות בעולם".


(ליברמן נואם בכנסת, לפני מספר שבועות)

ליברמן הציע מספר עקרונות משותפים סביבם ניתן להתאחד, לדבריו, בתור התחלה, שנוגעים לשינוי שיטת הממשל בישראל: הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות של חמש שנים, קיום בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות באותו מועד, הקמת בית משפט לחוקה וכינון חוקה לישראל, והצעת חוק המחייב לפחות שלוש נשים בכל עשירייה ראשונה של רשימה לכנסת.

בנושאים מהותיים יותר הציע ליברמן שורת חקיקות בנושאי דת ומדינה כמו נישואין אזרחיים, חובת לימודי ליבה, תחבורה ציבורית בשבת וחוק שירות חובה לכל אזרחי ישראל. בנוסף הציע חוק לפיו מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד לנשיאות או להיות מועמד להרכיב ממשלה.

ליברמן התייחס גם למוקש המרכזי בהרכבת רשימה כזו, שאלת מי יעמוד בראשה, וכתב כי "לגבי המנגנון לקביעת המקומות ברשימה והרכבה, יש לי הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה אם תהיה הסכמה עקרונית לגבי הקמת גוש ימין־מרכז ציוני וליברלי". עוד כתב ליברמן כי "ברצוני להדגיש שאני פתוח לגבי תוכן המצע המשותף".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן