כחול לבן: "אין מו"מ עם ימינה ואין ריצה משותפת"

במפלגתו של גנץ ממשיכים להכחיש את קיומו של משא ומתן לריצה משותפת עם מפלגתו של בנט, ואת הדיווחים על פרישה אפשרית של גנץ: "מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 13:56 כב בטבת התשפא

כחול לבן: "אין מו"מ עם ימינה ואין ריצה משותפת"
בני גנץ, צילום: אלעד מלכה

בכחול לבן ממשיכים להכחיש ריצה משותפת עם ימינה של בנט, וכן מכחישים את הדיווחים על פרישה אפשרית של בני גנץ.

ההודעה מגיעה בעקבות דיווח ב'מעריב' לפיו אם חבירה של גנץ אל בנט לא תצא לפועל, על אף הדיווחים החוזרים ונשנים על מו"מ לריצה משותפת של ימינה עם שאריות כחול לבן, שר הביטחון לא יתמודד בבחירות ויפרוש מהחיים הפוליטיים.

מכחול לבן נמסר כי "למען הסר ספק: 1. אין מו״מ עם ימינה ואין ריצה משותפת. 2. גנץ מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך". עוד נאמר בהודעת כחול לבן כי "עד אז גנץ כשר ביטחון יתרכז במלחמה בקורונה, בהגנה על המדינה מול איומים מבחוץ ובהגנה על מערכת המשפט מול איומים מבפנים כשר המשפטים".

כזכור, אחרי שאבי ניסנקורן רמז כי גנץ שוקל חיבור כזה, כאשר פרש מכחול לבן, בתחילת השבוע התפרסם דיווח בחדשות 12 על פיו שני האישים שוקלים את החיבור ברצינות. על פי הדיווח, גנץ מעוניין בחיבור כזה, אך רק בתנאי שהוא לא יכלול את סמוטריץ' והאיחוד הלאומי. נראה כי גנץ מבין שריצה לבד איננה אפשרית, וכי האפשרויות שלו לחיבור אחר אינן רלוונטיות. בנוסף, הח"כים שנשארו בכחול לבן עם גנץ מחוברים יותר לצד הימני של המפה הפוליטית מאשר לצידה השמאלי. מנגד נראה כי בנט איננו שולל ריצה יחד עם גנץ, אך מעדיף קודם כל למצות את המו"מ עם האיחוד הלאומי וסמוטריץ', וללכת על איחוד בציונות הדתית.

בליכוד תקפו בתגובה לדיווח את ימינה ובנט, וטענו, למרבה האירוניה, כי גנץ הוא חלק מגוש השמאל: "בנט רוצה לרוץ עם גנץ, אהוד ברק מצהיר שגדעון בצד שלו בשמאל - בזמן שלגדעון ובנט אין ממשלה בלי השמאל, רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על מלא".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי מדובר ב"דיווח שקרי, גנץ לא שוקל חיבור לימינה. די להמצאות ולשקרים. מוטב שפוליטיקאים יתרכזו בניהול אחראי של המדינה ולא בספינים".