גופים ורבנים חרד"ליים לוחצים על סמוטריץ' להיפרד מבנט

גוף בשם 'מטה ציוני דתי' המזוהה עם גורמים בסביבת ישיבת הר המור, ותמך בבחירות האחרונות ביהדות התורה, קורא לסמוטריץ' לרוץ בנפרד מבנט, בראש רשימה דתית-לאומית. גם מנכ"לי מוסדות ישיבות בנ"ע ו'צביה' פרסמו מכתב תמיכה בסמוטריץ', ללא קריאה פוליטית ספציפית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/01/21 21:58 כ בטבת התשפא

גופים ורבנים חרד"ליים לוחצים על סמוטריץ' להיפרד מבנט
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם בצלאל סמוטריץ' ירוץ בראש רשימה ציונית דתית בבחירות הקרובות, ובנפרד מנפתלי בנט ו'ימינה'? בשבועות האחרונים מתרבים הפרסומים בנושא, ונטען כי המחלוקות בין סמוטריץ' ובנט גוברות, גם על רקע אידאולוגי וגם על רקע מאבקי כוח על הרכב הרשימה ומספר השריונים שתקבל האיחוד הלאומי בעשירייה הראשונה של 'ימינה'.

סמוטריץ': "אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים בצד לכמה שנים"

הערב (ב') מפרסם הגוף 'מטה ציוני דתי', המזוהה עם גורמים המקורבים לישיבת הר המור, אשר תמך בבחירות האחרונות ביהדות התורה, ומפעיל עמוד פייסבוק שהוביל קמפיין תחת השם 'מטה ציוני דתי בעד יהדות התורה', לסמוטריץ' להיפרד מבנט, ולהוביל רשימה דתית-לאומית.

"המטה הציוני דתי שהוביל בבחירות האחרונות להצבעה של עשרות אלפי קולות למפלגת יהדות התורה קורא לבצלאל סמוטריץ' להפרד מבנט ולרוץ כמפלגה דתית על מלא", נאמר בהודעה.

"הציבור הדתי לאומי נושא עשרות שנים סט של ערכים ודגלים, וחותר למימושם במדינת ישראל. תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. אין לנו פריבילגיה לשים את הקולות שלנו אצל בנט. במטה מתחייבים לסמוטריץ' שאם יעשה כך הם יצביעו לו".

במקביל, פרסמו הערב שני מנכ"לי מוסדות חינוך מרכזיים בציונות הדתית, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, ומנכ"ל רשת צביה, ינקי פרידמן, שניהם חברי מרכז הבית היהודי, מכתב תמיכה בח"כ סמוטריץ'. השניים חלקו שבחים לסמוטריץ', אך לא התייחסו לנושא פוליטי מסוים.

"בצלאל היקר, זכינו בשנים האחרונות להכירך מקרוב ולעמוד על מחויבותך לערכי הציונות הדתית - תורה עם ארץ ישראל". כתבו השניים. "זכינו לראות את פעילותך הציבורית כשליח ציבור נאמן העושה לילותיו כימים, למען קידום מדינת ישראל עם החזון הגדול עליו אנו מחנכים את תלמידינו. וב״ה זכינו לראות תוצאות בכל התחומים והכל אתה עושה באצילות, בנעימות, בענווה גדולה וביחסי אנוש מעולים של בין אדם לחבירו עם כל חלקי החברה הישראלית!"

תובע את תאגיד השידור יחד מרכז ישיבות בני עקיבא. אלחנן גלט

אלחנן גלטצילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

"לך בכוחך זה והושעת את ישראל"
אנחנו איתך ומאחוריך! 
אנחנו חיילים של מנהיג, שרואה את עצמו ומתנהג  כשליח למען כלל ישראל
בהצלחה רבה!"

בהמשך הערב דווח ב'וואלה' כי סמוטריץ' נפגש היום עם הרב יהושע צוקרמן, מהבולטים ברבני הר המור ובזרם החרד"לי, שנחשב לרבו המובהק של הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי. על פי הדיווח, מטרת הפגישה הייתה התקדמות לקראת איחוד בין האיחוד הלאומי לבית היהודי.