סמוטריץ': "אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים בצד לכמה שנים"

יו"ר האיחוד הלאומי מבהיר לנפתלי בנט, כי "הלוואי ונוכל להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא. כזו שנוכל לטפל בה גם בכלכלה וגם בכל הערכים והאתגרים החשובים", ומדגיש: "נבחר את הקואליציה לפי השיקול הערכי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/01/21 14:45 כ בטבת התשפא

סמוטריץ': "אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים בצד לכמה שנים"
מבהיר לבנט. סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בעקבות האירועים הפוליטיים מאז פיזור הכנסת, מבהיר היום (ב') יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ לשותפו למפלגת ימינה, נפתלי בנט כי השיקול העיקרי שיוביל אותו לחבירה לקראת הבחירות, הוא השיקול הערכי-אידיאולוגי.

סמוטריץ' פתח ואמר כי "הציבור הדתי לאומי נושא עשרות שנים סט של ערכים ודגלים, וחותר למימושם במדינת ישראל. עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל. אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים האלה בצד לכמה שנים".

"הלוואי ונוכל להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא", אמר יו"ר האיחוד הלאומי, "כזו שנוכל לטפל בה גם בכלכלה וגם בכל הערכים והאתגרים החשובים. אבל גם אם לא, וגם אם נצטרך להתפשר, נהיה חייבים לבחור את הקואליציה שלנו לפי השיקול הערכי". 

שר התחבורה לשעבר הבהיר לבנט כי חבירה למפלגות שמאל, לא באה בחשבון מבחינתו, ואמר: "באיזו קואליציה נוכל לקדם כמה שיותר מהערכים האלה? זה יהיה קרוב לוודאי תלוי בכמה קרבה אידאולוגית תהיה בין המפלגות שירכיבו אותה. מהאמת הפשוטה הזו אי אפשר לברוח. ובכל ממשלה שלא תקום, אנחנו - מפלגה דתית לאומית גדולה וחזקה - נהיה שם כדי להתעקש על הדברים האלה ולהיות המצפן הערכי שלה. זו המשימה שאני נוטל על שכמי בהובלת התנועה הדתית לאומית". 


(סמוטריץ' במאהל ההתיישבות הצעירה, בשבוע שעבר)