עתירה לבית המשפט בדרישה לקיום פריימריז בליכוד

המאבק על הפריימריז בליכוד עולה מדרגה, ופעילים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את ההחלטה על ביטול הפריימריז: "הטענות לאי יכולת לקיים את הפריימריז בגלל הקורונה נועדו לזרות חול בעיני הציבור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/01/21 16:49 כ בטבת התשפא

עתירה לבית המשפט בדרישה לקיום פריימריז בליכוד
בחירות בליכוד, ארכיון, צילום: פלאש 90

אחרי הניצחון של תומכי הפריימריז בעבודה, גם בליכוד רוצים אחד. היום (ב') הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מטעמם של עשרים חברי מרכז הליכוד בראשותו של עו"ד יאיר גבאי, יו"ר פורום ירושלים רבתי בליכוד, הקורא לבית המשפט להתערב בתהליך ביטול הבחירות המוקדמות במפלגה ולהוציא צו לקיום פריימריז כפי הכתוב בחוקת המפלגה. (העתירה המלאה - בתחתית הכתבה)

ועדת חוקה אישרה לנתניהו לקבוע שיריונים בליכוד וביטול הפריימריז

בעתירה דורשים חברי הליכוד לבטל באופן מיידי את החלטת מזכירות הליכוד לביטול הפריימריז ולהבטיח שריונים ברשימה בטענה כי חברי המזכירות אשר הם ח"כים מכהים המצויים בניגוד עניינים חמור.


(ח"כ ניר ברקת בפריימריז בליכוד)

עו"ד יאיר גבאי אמר כי "מה שמבדיל את הליכוד מיתר המפלגות בישראל הוא התהליך הדמוקרטי הפנימי לבחירת הרשימה לכנסת. זוהי הזכות היחידה שמוקנית ל-140,000 חברי הליכוד שמשלמים מיסי חבר שנתיים, לצערי התהליך של ביטול הפריימריז נעשה בדרך לא ראויה ואנו כחברי הליכוד נעמוד על כך שחברי רשימת הליכוד יבחרו בדרך דמוקרטית ע"י מתפקדי הליכוד".

עוד הוסיף גבאי: "כל טענה על אי יכולת לקיים את הפריימריז בגלל הקורונה נועדה לזרות חול בעיני הציבור. מיליוני אנשים הולכים לקלפי השבוע במדינת ג׳ורג׳יה בארה"ב. הליכוד התמודד עם אתגרים קשים בעבר ויצליח למצוא פתרונות לקיום הליך דמוקרטי מבלי לסכן את חבריו".

מזהיר את איראן. נתניהו.

ראש הממשלה נתניהוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

כזכור, ועדת החוקה של הליכוד אישרה את בקשת נתניהו שלא לקיים אותן. בנוסף הוועדה גם אישרה את דרישתו של ראש הממשלה לקבוע שישה שיריונים לרשימה. נתניהו החל לחפש אחר שמות שיביאו קולות בהם משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר, לו הציע את המקום ה-5. בנוסף פנה למרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה אך היא סירבה. 

פורום דרור בליכוד קרא בשבוע שעבר לחברי ועדת החוקה של הליכוד לקבל את רצון חברי ומתפקדי הליכוד ולהכריז על קיום פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת. "מפלגת הליכוד הינה המפלגה הדמוקרטית היחידה בפוליטיקה הישראלית. ייחודה של המפלגה ויתרונה על פני המפלגות אחרות טמון בכך שהרשימה נבנית על בסיס בחירות דמוקרטיות של מתפקדי המפלגה. מאז ומתמיד כוחה של הליכוד הגיע מהשטח, זכותנו הבסיסית כפעילים היא לבחור את חברי הרשימה ואנו לא מתכוונים לוותר על זכות זו, גם לא בתקופת הסגר והקורונה".


להורדת הקובץ