שמואל אבואב מצטרף לימינה? "אקבל החלטה בקרוב"

מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, ששמו הוזכר כמועמד להצטרף לרשימת ימינה של בנט, אומר כי הדברים עדיין לא סגורים, וכי יקבל את ההחלטה בזמן הקרוב. בעבר התמודד ברשימת מפלגת העבודה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/01/21 07:32 יט בטבת התשפא

שמואל אבואב מצטרף לימינה? "אקבל החלטה בקרוב"
שמואל אבואב, צילום: פלאש 90

האם מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבואב, יצטרף לרשימת ימינה לקראת הבחירות? אמש (מוצ"ש) דיווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' כי ימינה תודיע בימים הקרובים על הצטרפותו של אבואב, שכיהן כמנכ"ל משרד החינוך תחת נפתלי בנט, לרשימת המפלגה לכנסת.

הבוקר התייחס אבואב לפרסום, ובראיון ל-103FM אמר כי "יש דיבורים. עדיין הדברים לא סגורים. שקלתי את זה הרבה מאוד שנים. עד עכשיו לא הצטרפתי לזה. אני שוקל הצטרפות לפוליטיקה, לשדה הלאומי. היו אליי מספר פניות, כמה פעמים גם בעבר. כשאחליט אני אשיב היכן ואיפה ועם מי ובאילו עמדות ומהי השקפת העולם שלי".


(שמואל אבואב)

כזכור, אבואב התמודד בעבר לכנסת, דווקא ברשימת מפלגת העבודה-מימד, בבחירות לכנסת ה-16 בשנת 2003, אז הוצב במקום ה-26 ברשימה ולא נבחר לכנסת. באותן השנים כיהן כראש מועצת קרית טבעות (1989-2004). בהמשך שימש בתפקיד מנכ"ל משרד השיכון ובהמשך מנכ"ל משרד החינוך, בשנים 2006-2007. בשנת 2017 מינה אותו בנט בשנית למנכ"ל משרד החינוך, תפקיד אותו מילא עד לחודש יולי האחרון, אז פרש.

"יש אובדן משילות ואין אכיפה"

אבואב התייחס בראיון גם למצב תחלואת הקורונה בישראל, ושלח עקיצה לשר החינוך הנוכחי גלנט: "אני במקום שר החינוך לא הייתי מנטר נתונים, לא הייתי נוטל על עצמי את האחריות הלאומית לקבוע את מצב התחלואה במדינה, כי אתה שר חינוך ולא שר בריאות. אתה לא יכול לדעת מה היקף ההדבקה, יש אסכולה רחבת היקף שאומרת שמקור ההדבקה הוא לא בית הספר. הילדים מסתובבים, לכן מסגרת מצומצמת של 20 ילדים בכיתה זה הרע במיעוטו".

ללימודים בצל הקורונה הציג מנכ"ל משרד החינוך לשעבר מתווה חלופי: "הייתי מפצל את כל הכיתות כולן, לא כיתה מלאה. מפזר את הכיתות ביישוב ולא בבית ספר אחד, שומר על העיקרון שחלק לומדים מרחוק וחלק פיזי, נותן סדר עדיפות לחיסון המורים, ומאפשר בחירה ולא חובה". 

הוא הוסיף ואמר כי לא היה "מפעיל את חוק חינוך חובה בעת הזאת, בגלל שהתוצאה החלופית לא ערבה לכך שהמגפה לא תתפשט. הילדים לא שומרים, בין ההחלטות לשגרה יש מרחק מאוד גדול, בגלל שהאכיפה היא סלקטיבית. אתה לא רוצה להתעמת עם אוכלוסיות אז איפה שמתנהגים בצורה שאיננה מתאימה לעת הזאת אתה עוצם עיניים, לא אוכף, ומערכת החינוך הופכת להיות הקורבן של העניין הזה".

לדבריו, "יש אובדן של משילות, כפי שרואים שיש אוכלוסיות שלא נעתרות לסגירת מערכת החינוך וממשיכות להפעיל אותה, גם לא נשמרים שם הכללים ואין אכיפה וסדר". על המגזר החרדי אמר כי "יש אובדן של משילות ואין אכיפה. אני ניסיתי להגיע להידברות עם הרבנים".