המחליף של ניסנקורן בכנסת - הסרוג של יאיר לפיד

משה טור-פז (קינלי) צפוי להיכנס לכנסת בשבוע הבא, לאחר שהתפטרותו של שר המשפטים היוצא תיכנס לתוקף גם מהכנסת. גם ולדמיק בליאק, המקורב ללפיד, צפוי להיכנס לאחר התפטרותה של ח"כ עינב קאבלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 14:10 טו בטבת התשפא

המחליף של ניסנקורן בכנסת - הסרוג של יאיר לפיד
משה טור פז (קינלי), צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סרוג חדש בכנסת. משה (קינלי) טור פז צפוי להיכנס לכנסת בשבוע הבא, במקומו של השר אבי ניסנקורן, שהתפטר היום (ד') מהממשלה וצפוי להתפטר גם מהכנסת בימים הקרובים. ח"כית נוספת מכחול לבן שצפויה להתפטר בשבוע הבא היא עינב קאבלה.

אבי ניסנקורן התפטר: "מתקפה נגד שלטון החוק"

משה טור פז נבחר לרשימת יש עתיד לפני כשנתיים, סמוך להכרזה על בחירות אפריל 2019, יחד עם תהלה פרידמן, כחלק מהניסיון של לפיד לקרוץ לציבור הדתי לאומי. בהמשך שובץ במקום נמוך ברשימה, ולא נכנס לכנסת.

טור פז צפוי, בזמן הקצר שנותר לכנסת, להצטרף לרשימת יש עתיד, ולא לכחול לבן. גם המועמד הנוסף שצפוי להיכנס יחד עמו, ולדימיר בליאק, נחשב מקורב ללפיד. עם זאת, העיתונאי ישראל פריי דיווח כי בכחול לבן שוקלים להחזיר את אחד משרי המפלגה - אלה שנותרו - במסגרת החוק הנורבגי, ובכך לחסום את כניסתו של אחד מהשניים.


(קינלי בראיון לכיפה, ערב הבחירות הראשונות)

בראיון לחדשות כיפה לאחר כניסת כחול לבן לממשלה והפיצול מיש עתיד, הסביר טור-פז מדוע הוא מתנגד לכניסה לממשלת נתניהו. חברי יש עתיד מהציונות הדתית הודיעו שהם נגד ההחלטה של לפיד לא לחבור לממשלת אחדות תחת נתניהו, מה דעתך? 

"אני מכבד את הדעות של אלו שבחרו ככה, אבל העמדה שלי שונה. חשוב לי להבהיר שאני רואה את עצמי כאיש ימין ומאמין בחיבורים, גם בעת הזו. יש לי שלוש סיבות לכניסה שלי לפוליטיקה, הראשונה, זה חיבורים בין חלקי ישראל השונים, כשהדגש היה החברה החרדית והערבית והפריפריה החברתית. שנית, לשנות את סדר העדיפויות הלאומי והחברתי, והדבר האחרון הוא חוסר אמונה בדרך של נתניהו, למרות שאני בא מהימין. מה שראיתי בשנים האחרונות, וזה הולך ומתעצם, זה ביבי לפני הכל. מה שקורה במשא ומתן הקואליציוני כרגע זה שהיחס למיעוטים לא משתנה, הערבים נשארים בחוץ והחרדים לא באמת נכנסים מתחת לאלונקה ובעייני זה מאוד חמור. סדר העדיפויות הלאומי לא משתנה, במקום 'ישראל לפני הכל', אנחנו רואים 'ביבי לפני הכל'. זו לא ממשלת אחדות לאומית, זו ממשלת גוש ה- 58 עם עוד כמה. 

זה מטריד אותי מאוד מה שעושים לציונות הדתית בזמן הזה ואני רואה מה שעושים לבנט, שעד לפני רגע היו צריכים אותו, אבל עכשיו בועטים בו כי כבר ביבי לא צריך אותו ואת ימינה. היחס לערבים כמוקצים מחמת מיאוס, חמור מאוד לדעתי. אני חושב ששר ערבי זו היתה הזדמנות. 

בנוסף העובדה שתיק החינוך נעדר מכל ההסכמים, לבלוק הימין ולחוסן לישראל לא אכפת ממנו, זה מעיד שיש סדר עדיפויות לקוי. כאיש חינוך משרד החינוך הוא הכי חשוב בעייני והוא המפתח להכל. זו מראה שאנחנו לא בכיוון הנכון. אני מקווה שבעתיד סדר העדיפויות יהיה שונה ושהממשלה תשרת את כל חלקי העם ואוכלוסייה, לצערי כרגע זה לא קורה, אז לפיד לקח את ההחלטה הנכונה לא להיכנס לממשלה".