מתקפה בוועדת החוקה נגד ראש שירותי בריאות הציבור: "לא יודעת מה החיסון עושה"

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, שהודיע בעבר כי לא יתחסן, תקף את ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "אם את לא יודעת מה החיסון הזה עושה כראש בריאות הציבור זה אומר דרשני, אל תחסני", והיא השיבה לו בתגובה: "מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 12:40 טו בטבת התשפא

מתקפה בוועדת החוקה נגד ראש שירותי בריאות הציבור: "לא יודעת מה החיסון עושה"
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: משרד הבריאות

עימות בוועדת החוקה. ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) האשים את ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בהפצת ידע מוטעה לגבי החיסונים לקורונה: "אם את לא יודעת מה החיסון הזה עושה כראש בריאות הציבור זה אומר דרשני, אל תחסני", אמר. ד"ר אלרעי פרייס השיבה כי "אני מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות לציבור; אני לא מנסה להביא אנשים להתחסן בלי לומר להם את כל האמת".

שיעור החיוביים מזנק - גם מספר המתחסנים

ד"ר אלרעי פרייס סקרה בפני הוועדה את הנתונים המצדיקים את הארכת מצב החירום בשל הקורונה ל-60 ימים נוספים, לאחר שחלק חברי הוועדה דרשו לקצר את משך ההארכה לאור תחילת החיסונים. לדבריה, "נכון להיום חיסנו 30% מהאוכלוסייה בסיכון במנה ראשונה ולא נגיע בתוך 60 יום לסיים את המנה השנייה לכל האוכלוסייה בסיכון.
כמו כן, 1/3 מאוכלוסיית ישראל לא יכולה להתחסן כי הם ילדים ויהיו אנשים שלא ירצו להתחסן כך שב-60 ימים הקרובים עדיין נמצאים במצב חירום בפנדמיה עולמית. אם אתם חושבים שכשיש הכרזה על מצב חירום לאומי אפשר לעשות הכל, זה לא נכון. על כל צעד נכתבות תקנות, שום דבר אינו טייס אוטומטי.
אנחנו כותבים חוו"ד עם נתונים והכנסת מצביעה על זה. האמירות האלה שהרשות המבצעת יכולה לעשות הכל זה פשוט לא נכון ולא מדויק וכל התנאים הנדרשים לתו סגול, עדיין ידרשו ב-60 יום הקרובים".


.
ח"כ אלי אבידר תקף: "לנו נאמר שאפשר לחסן 300,000 ליום וכרגע מחסנים 150,000. למה אתם לא מחסנים רק את אוכלוסיות הסיכון והולכים על קמפיינים של מפורסמים כשאוכלוסיות חיסון מקבלות תור לעוד חודש וחצי. אמרת שאנחנו לא יודעים אם החיסון מונע את ההדבקה וזה לא מעודד את הציבור להתחסן. אם את לא יודעת מה החיסון הזה עושה כראש בריאות הציבור זה אומר דרשני, אל תחסני".

ד"ר אלרעי פרייס הגיבה לדבריו: "אני מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות לציבור. אני לא מנסה להביא אנשים להתחסן בלי לספר להם את כל האמת. אנחנו יודעים שהחיסון יעיל ב-95% ואנחנו לא יודעים אם מי שחוסן עדיין יכול להפיץ את הנגיף". 

היו"ר ח"כ יעקב אשר התערב בחילופי הדברים ופנה לח"כ אבידר: "אני לא רוצה פה את הטון הזה של התקפה". לד"ר אלרעי-פרייס אמר: "אבקש ממך לא להשתמש במילה פופוליסטים ביחס לח"כים שעושים את תפקידם. ד"ר אלרעי פרייס נמצאת בחזית המערכה ימים ולילות וכשבאים לבניין הזה צריך חסינות ואני מבקש מכולכם שהשיח הזה לא יהיה". 

ח"כ אלי אבידר

ח"כ אלי אבידרצילום: ללא קרדיט

בהמשך התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס להכרזה החדשה לבידוד השבים מחו"ל: "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים, והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות", אמרה.

"כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים. לגבי המוטציה באנגליה רואים עליה משמעותית באשפוזים במאומתים ובתמותה, הדבקות מהירות בבתי"ס. במקביל יש מוטציה בדרא"פ שפוגעת יותר באנשים צעירים. על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מ'פייזר' בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל". 

עוד אמרה כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן