יותר מ-5,500 נדבקים חדשים - שיעור החיוביים מזנק

מספר החולים במצב קשה מטפס והגיע ל-609 הבוקר. אמש נדבקו 5,583 איש, בשיעור גבוה במיוחד של 5.7% מכלל הבדיקות - כמאה אלף. גורמים במשרד הבריאות חוששים: "סגר של חודש לא יספיק"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 08:55 טו בטבת התשפא

יותר מ-5,500 נדבקים חדשים - שיעור החיוביים מזנק
מאושפזי קורונה. ארכיון, צילום: shutterstock

מבצע החיסונים נמשך במרץ, אבל גם התחלואה ממשיכה לעלות בקצב מבהיל, וגורמים במשרד הבריאות חוששים שהסגר במתכונתו הנוכחית לא יספיק להורדת התחלואה, ויהיה צורך להאריך אותו. על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (ד'), אמש אומתו בישראל 5,583 בני אדם כחיוביים לקורונה, מתוך 99,126 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו, בשיעור חיוביים גבוה של 5.7%.

מבצע חיסוני הקורונה בשיאו: חוסנו 20 אחוזים מהאנשים שמעל גיל 60

מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד על למעלה מארבעים אלף בני אדם, כשמתוכם 609 מאושפזים במצב קשה, ו-154 זקוקים להנשמה. מספר המתים זינק מאתמול ב-36 בני אדם, והמספר הכולל של הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,292 חולי קורונה.

גורם במשרד הבריאות מעריך הבוקר כי סגר של שלושה-ארבעה שבועות, במתכונתו הנוכחית, לא צפוי להספיק. ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר בראיון ברדיו קול חי כי "אני מודאג מהנתונים. אנחנו עם למעלה מ-600 מאושפזים במצב קשה, וזה צפוי לעלות בשבועיים הקרובים. יש גם הרבה נפטרים. אם התחלואה לא תרד, נאריך את הסגר".

מנגד, גם בשורות חיוביות יש, כשלמעלה מ-600 אלף איש כבר קיבלו את החיסון נגד קורונה. אמש חוסנו למעלה ממאה וחמישים אלף בני אדם, שיא יומי חדש, וההערכות הן כי קרוב לשלושים אחוזים מבני ה-60+ כבר חוסנו נגד קורונה, דבר שצפוי, על פי הערכות מומחים להשפיע באופן דרמטי על התחלואה כבר בשבועות הקרובים.

גרף החיסונים בישראל

גרף החיסונים בישראלצילום: משרד הבריאות