ח"כ מיכל שיר הודיעה כי תתפטר מהכנסת ותחבור לגדעון סער

מכה פוליטית קשה לליכוד, לאחר שהצביעה נגד דחיית אישור התקציב כיתר חברי הסיעה, הודיעה חברת הכנסת כי היא מתפטרת: "אני שלמה עם מצפוני". מי שעוד צפויה לעזוב היא ח"כ שרן השכל שנעדרה מההצבעה, בליכוד לא חיכו להודעה ממנה והחליטו להוציא אותה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/12/20 01:37 ז בטבת התשפא

ח"כ מיכל שיר הודיעה כי תתפטר מהכנסת ותחבור לגדעון סער
צילום: דוברות הכנסת

ערב מטלטל בליכוד: לאחר שהפסידו בהעברת החוק שיידחה את אישור התקציב, הליכוד גם מאבד חברת כנסת נוספת. ברוב של 49 מתנגדים לעומת 47 תומכים, נפלה הצעת החוק, אלא שבין המתנגדים הייתה גם חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד. בעוד שבליכוד עמלו שחברי הסיעה יגיעו ויצביעו בעד, שיר הגיעה והצביעה נגד כאקט אחרון לפני עזיבתה את המפלגה. 

לאחר תוצאות ההצבעה הכריזה שיר כי מתכוונת להתפטר מהכנסת ולחבור למפלגתו של גדעון סער. בחשבון הטוויטר שלה כתבה ח"כ שיר:‏"אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער". אסנת מארק שראתה כי חברתה לסיעה הצביעה נגד קראה לעברה "חצופה".

עם התפטרותה של שיר מהכנסת מי שעתיד להיכנס במקומה הוא שבח שטרן. מי שעוד מסומנת כבעייתית בעיני סיעת הליכוד היא ח"כ שרן השכל שנעדרה מההצבעה. רבים רואים בהשכל כחברת הליכוד הבאה שצפויה לפרוש מהליכוד ולחבור גם כן לגדעון סער, החרף הכחשותיה בנושא. בינתיים בקבוצת הווטסאפ של סיעת הליכוד לא המתינו למהלך מצדה של השכל והיא הוצאה מהקבוצה יחד עם מיכל שיר. 

ח"כ שרן השכל

ח"כ שרן השכל, הליכוד כבר גירש אותהצילום: Oren Ben Hakoon/POOL

כזכור, בשבוע שעבר הצטרפה אל סער, ח"כ יפעת שאשא-ביטון. בהודעה משותפת לשניים, נכתב כי במקרה שסער יעמוד בראשות הממשלה לאחר הבחירות, "גדעון סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה. ח"כ שאשא-ביטון תהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה החדשה ותוצב במקום השני ברשימה בבחירות לכנסת, לכשתתקיימנה. בנוסף אל ביטון לפני כשבוע וחצי הכריזו השר לשעבר, ח"כ יועז הנדל וח"כ צבי האוזר כי גם הם מצטרפים למפלגה הטרייה. כעת סער צפוי לקבל עוד חיזוקים נוספים למפלגה.

יו״ר הקואליציה וסיעת הליכוד - ח״כ מיקי זוהר הוציא מיד הודעה: "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח״כ מיכל שיר ועל ח״כ שרן השכל.שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן