סמוטריץ' על ליברמן: "מסוכן, כושל וזגזגן"

בימינה פחות התחברו לרעיון הריצה המשותפת של ליברמן. בנט תוקף: "צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא ל-4 פוליטיקאים". סמוטריץ' לועג: "מנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טיפשי וחסר משמעות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/20 10:46 א בטבת התשפא

סמוטריץ' על ליברמן: "מסוכן, כושל וזגזגן"
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90

הקריאה של אביגדור ליברמן, שפורסמה הבוקר (ד'), לארבע המפלגות המזוהות עם המרכז הפוליטי - ימינה, יש עתיד ומפלגתו של גדעון סער - לצד ישראל ביתנו, לרוץ יחד בבחירות לכנסת, נופלת כפי הנראה על אוזניים ערלות.

ליברמן לבנט, סער ולפיד: בואו נרוץ ברשימה משותפת

חברי ימינה, כך נראה, לא ממש התחברו לרעיון החדש, ועלו הבוקר למתקפה על ליברמן. ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב כי "‎ליברמן, איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טיפשי וחסר משמעות, ועל הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה "ציונית ליברלית". מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה".


(בצלאל סמוטריץ' בראיון לכיפה)

גם יו"ר הרשימה, ח"כ נפתלי בנט, הצטרף למתקפה וכתב כי‏ "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא לארבעה פוליטיקאים". 

בנט קרא לליברמן לתמוך בתכניתו הכלכלית: "תכנית כבר יש. אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".

כזכור, במכתבו של ליברמן, שנחשף הבוקר ב'ידיעות אחרונות', פנה ליברמן אל יאיר לפיד, גדעון סער ונפתלי בנט, והציע להם להקים גוש ימין-ציוני-ליברלי. ליברמן ציין כי הוא מודע לפערים ולמחלוקות ביניהם, והציע כי יתאחדו סביב מספר עקרונות מרכזיים עליהם יש הסכמה רחבה, ויותירו את שאר המחלוקות בצד.

לדברי ליברמן, "הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין בנימין נתניהו לבין נציגי התנועה האיסלאמית". כתב יו"ר ישראל ביתנו. "גוש כזה, אם יקום, יהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו, שרבים מאזרחי ישראל כל כך מצפים לה, והוא יוכל להוביל מהפכה שתזניק את מדינת ישראל להישגים ותשים אותה בשורה אחת עם המדינות המשגשגות בעולם".