גנץ פיטר את הנדל ויפטר את האוזר: "בחרו בית פוליטי חדש"

ראש הממשלה החליפי הודיע לשר התקשורת הנדל על סיום תפקידו, והחל בהליכים לסיים את כהונתו של ח"כ האוזר כיו"ר ועדת חוץ וביטחון: "תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". גנץ הודיע כי יכהן כשר התקשורת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/12/20 17:35 כח בכסלו התשפא

גנץ פיטר את הנדל ויפטר את האוזר: "בחרו בית פוליטי חדש"
האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע הערב (ב') לשר יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, והחל בהליך העברתו של ח"כ צבי האוזר מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון. גנץ מפטר את השניים במסגרת תפקידו כראש הממשלה החליפי, המאפשר לו לפטר את השרים שמונו מטעם מפלגתו.

בהמשך הודיע שר הביטחון כי יכהן בעצמו כשר התקשורת, במקומו של יועז הנדל. עם זאת, נראה שההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן איננו חד משמעי בנושא שר התקשורת, ולא ברור כי גנץ יכול להחליט באופן עצמאי מי יכהן בתפקיד, ללא התייעצות עם נתניהו.

גנץ אמר כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". זאת לאחר שהשניים הודיעו בשבוע שעבר על תמיכתם במפלגתו החדשה של גדעון סער, שפרש מהליכוד, ועל כך שירוצו תחתיו בבחירות הקרובות.

מוקדם יותר היום פרסמו השניים הודעה כי במקרה ולא יתקיימו בחירות, אם תושג פשרה להעברת התקציב בין הליכוד ובין כחול לבן, יתפטרו מתפקידיהם. כעת, לקח גנץ את היוזמה לידיו והודיע לשניים על סיום תפקידיהם בממשלה ובקואליציה.

מכתב הפיטורין של שר התקשורת הנדל

מכתב הפיטורין של שר התקשורת הנדלצילום: ללא

בהודעה נכתב: "לא נתמוך בפשרות נוספות. אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו".

כזכור, השניים ערכו מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר, בה הצהירו, בזה אחר זה, כי גדעון סער הוא האיש המתאים ביותר להוביל את מדינת ישראל. הנדל והאוזר לא צפויים להתפטר מהכנסת. "'דרך ארץ' מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות", אמרו בהצהרתם.

למעשה, מדובר בכורח מבחינת השניים, כיוון שאם תימצא פשרה וכהונת הממשלה תוארך, דבר שאיננו סביר כרגע, והסבירות להתרחשותו פוחתת בכל יום שחולף (יש להעביר תקציב עד ה-23.12, בעוד תשעה ימים, או שהכנסת תתפזר אוטומטית), שר הביטחון גנץ היה מפטר את שניהם בכל מקרה, לאחר שהודיעו על תמיכה בסער. כעת, כאמור, הם פוטרו, עוד לפני ההכרזה הרשמית על בחירות.