הנדל והאוזר: אם לא יוחלט על בחירות, נתפטר

חברי סיעת 'דרך ארץ' הודיעו כי אם יצליחו בליכוד ובכחול לבן להגיע לפשרה שתאפשר את המשך כהונת הממשלה, יתפטרו מתפקידיהם כשר התקשורת (הנדל) ויו"ר ועדת חוץ וביטחון (האוזר), כיוון שהודיעו על תמיכה בגדעון סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/20 14:49 כח בכסלו התשפא

הנדל והאוזר: אם לא יוחלט על בחירות, נתפטר
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל, ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר, חברי סיעת 'דרך ארץ', שהודיעו בשבוע שעבר כי יצטרפו למפלגתו של גדעון סער, שפרש מהליכוד, הודיעו היום (ב') כי אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת ולא על פיזור הכנסת, הם יתפטרו מתפקידיהם בממשלה ובקואליציה (אך לא מהכנסת).

בהודעה נכתב: "לא נתמוך בפשרות נוספות. אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו".

כזכור, השניים ערכו מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר, בה הצהירו, בזה אחר זה, כי גדעון סער הוא האיש המתאים ביותר להוביל את מדינת ישראל. הנדל והאוזר לא צפויים להתפטר מהכנסת. "'דרך ארץ' מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות", אמרו בהצהרתם.

למעשה, מדובר בכורח מבחינת השניים, כיוון שאם תימצא פשרה וכהונת הממשלה תוארך, דבר שאיננו סביר כרגע, והסבירות להתרחשותו פוחתת בכל יום שחולף (יש להעביר תקציב עד ה-23.12, בעוד תשעה ימים, או שהכנסת תתפזר אוטומטית), שר הביטחון גנץ היה מפטר את שניהם בכל מקרה, לאחר שהודיעו על תמיכה בסער.