גדעון סער מתחייב: "אם נתניהו ירכיב ממשלה - אשב באופוזיציה"

בסבב ראיונות שערך עם פרישתו מהליכוד והקמת המפלגה החדשה, התחייב סער כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו. עוד אמר סער, כי מדינה פלשתינית היא סכנה, וכי הוא בעד החלת ריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. "לא שיניתי את עמדותיי ואת השקפת עולמי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/20 20:09 כו בכסלו התשפא

גדעון סער מתחייב: "אם נתניהו ירכיב ממשלה - אשב באופוזיציה"
סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הסערה שעורר עם פרישתו מהליכוד, הקמת המפלגה והסקרים המחמיאים, ערך הערב (ש') גדעון סער שני ראיונות במהדורות החדשות של ערוצים 12 ו-13. 

"אם נתניהו ירכיב ממשלה - אשב באופוזיציה", התחייב סער בחדשות 13. "מי שרוצה שהוא ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע בשבילי. בשום מצב לא אתמוך בזה". "מטרתי היא להחליף את השלטון", המשיך. "לא עזבתי את התנועה שרוב חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונתו של נתניהו, שגם ככה היא הארוכה ביותר בתולדות המדינה. מי שרוצה את חילופי השלטון במדינת ישראל – את קולו אני מבקש".

על יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר סער: "לא אשב תחת לפיד כראש ממשלה. הוא לא יכול לאחד את העם ואין סיכוי שאצטרף לממשלה שהדרך שלה שונה באופן חזיתי מהדרך שלי". לגבי שותפים עתידיים אפשריים במפלגתו אמר סער: "עדיין אין סיכום ביני לבין שאשא ביטון. אני מקווה שאיזנקוט יצטרף למערכת הפוליטית, אנחנו נמצאים בקשר ואני מקווה שירוץ לצדי. הוא הודיע שהוא לא יחליט לפני שהכנסת תפוזר סופית".

סער התייחס בחדשות 12 לשר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט: "אני רואה בנפתלי בנט פטריוט ישראלי, אבל אני בעל הסיכוי הטוב ביותר לחבר את כל עם ישראל ואת כל התנועות הפוליטיות לממשלה. אני רואה בבנט שותף. אני לא פוסל אף מפלגה, אני בוודאי לא פוסל את המפלגות החרדיות".

בכיר הליכוד לשעבר, נשאל על החלת ריבונות ואמר כי הוא "תומך בהחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לצערי יש התחייבות של הממשלה נוכחית למשל האמריקאי להשהות את התביעה הזו לזמן מה, אבל כיעד אסטרטגי של מדינת ישראל התשובה שלי היא חיובית".

על מדינה פלשתינית אמר סער: "שתי מדינות או מה שבעצם הוא הקמת מדינה ערבית נוספת לבלבה של ארץ ישראל, בעיני, סכנה למדינה ולעתידה". סער סיכם: "לא שיניתי את עמדותיי ואת השקפת עולמי".

במפלגת הליכוד מיהרו להגיב לדברי סער: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".