סמוטריץ': לא נכניס לרשימה אנשים שלא יהיו נאמנים לערכים שלנו

יו"ר האיחוד הלאומי נערך לבחירות, ומבהיר כי מפלגתו לא תצהיר על ישיבה עם נתניהו: "פירק את גוש הימין וחבר לשמאל. אנחנו רוצים ימין שלא רק בולם אלא גם מביא הישגים ומקדם את עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/20 11:58 טז בכסלו התשפא

סמוטריץ': לא נכניס לרשימה אנשים שלא יהיו נאמנים לערכים שלנו
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נערכים לבחירות. לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת היום (ד'), וההנחה כי יתקיימו בחירות בישראל באביב הקרוב, יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אומר כי ימינה לא תצהיר במהלך הקמפיין אם תשב או לא תשב בממשלה עם הליכוד ונתניהו.

בחירות 2021 | התרחישים האפשריים

בראיון לגלי ישראל אמר סמוטריץ' כי "נתניהו עשה מעשה שלא יעשה לפני חצי שנה, כשפירק את גוש הימין וחבר לשמאל". לדברי סמוטריץ', מפלגתו לא תצהיר כי תשב עם נתניהו: "לא, אנחנו לא מוכנים. מי שחושב שבמדינת ישראל סוגיות שמפצלות את החברה ייעלמו מחר בבוקר זה לא יקרה", אמר.


(סמוטריץ' נגד הליכוד, במליאת הכנסת)

"נתניהו הוא ימין מסוג פאסיבי", אמר סמוטריץ'. "באיזה הישגים הוא מתגאה? בהסכמי שלום, גם יצחק רבין ז"ל חתם על הסכם שלום עם ירדן. אנחנו רוצים ימין שלא רק בולם אלא גם מביא הישגים ומקדם את עם ישראל".

על הדיווחים כי ח"כ יפעת שאשא-ביטון קיבלה הצעה להצטרף ל'ימינה' אמר סמוטריץ' כי "בנט הכחיש את זה בכול וכול ואני מאמין לו. יפעת היא אישה טובה, חברה, אבל היא לא ימין. אני מזכיר שמי שבלם את פסקת ההתגברות היה כחלון. אני לא מעלה בדעתי שנכניס לרשימה אנשים שלא יהיו נאמנים לערכים שלנו".

"אם ימינה תרוץ ביחד - היא לא תשב עם לפיד וליברמן"

על פי דיווח הבוקר ב'ישראל היום', סמוטריץ' לא צפוי להתעמת עם בנט על המיקומים ברשימה, והשניים צפויים להגיע לפשרה מוסכמת בנושא הזה, אלא על היום שאחרי הבחירות. על פי הדיווח, גורם בכיר בימינה אמר כי "אם ביום הגשת הרשימות בנט וסמוטריץ' ילכו ביחד, זה יהיה מתוך הסכמה שלא תקום ממשלה עם ליברמן ולפיד".

"אם בנט וסמוטריץ' יילכו ביחד - הם לא יחברו ללפיד או ליברמן"

גורם בכיר נוסף בימינה אמר כי "בנט וסמוטריץ' לא ייפרדו בגלל ריבים על מקום ברשימה, הדבר היחיד שיכול להפריד ביניהם זה הבנה של סמוטריץ' שבנט מתכוון להקים ממשלה עם ליברמן או לפיד. לזה אין שום סיכוי שהוא יסכים. אם ביום הגשת הרשימות השניים לא ייפרדו ותוגש רשימה אחת, נוכל להבין שיש סיכום ביניהם שאפשרות של הקמת ממשלה עם ליברמן ולפיד ירדה מהשולחן".

כזכור, בתקופה האחרונה משתעשעים הפרשנים באפשרות של ממשלה חלופית לנתניהו, שתכלול את ימינה, יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו. ברוב הסקרים הגוש המדובר מגיע לסכום של 55-58 מנדטים, אך היו סקרים בודדים בהם הוא התקרב יותר, ואף חצה את רף ה-61 באחד מהם.

הטריגר לדיון היה ראיון של סמוטריץ' במוצ"ש האחרון בחדשות 13, בו נשאר על אפשרות של שותפות עם ליברמן והשיב תשובה ברורה: "בשום פנים ואופן לא", והוסיף כי "ליברמן הוא אחד האנשים המסוכנים בפוליטיקה הישראלית".