"אם בנט וסמוטריץ' יילכו ביחד - הם לא יחברו ללפיד או ליברמן"

גורם בכיר בימינה טוען כי סמוטריץ' ירוץ ברשימה אחת עם בנט רק אם ישתכנע שהאחרון לא יחבור אחרי הבחירות ליש עתיד או לישראל ביתנו, במטרה להקים ממשלה ללא נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/20 07:56 טז בכסלו התשפא

"אם בנט וסמוטריץ' יילכו ביחד - הם לא יחברו ללפיד או ליברמן"
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90

החוק לפיזור הכנסת צפוי לעבור היום (ד') במליאה בקריאה טרומית, ונראה ששום דבר לא יעצור את הרכבת הדוהרת לבחירות. על פי הפרשנים, אחרי אישור החוק צפוי להתחיל הקרב על מועד הבחירות, כשבכחול לבן מעוניינים בבחירות בהקדם - כלומר בחודש מרץ 21 - ובליכוד מעוניינים שהבחירות יתקיימו בחודש יוני או לכל המוקדם מאי, כדי למקסם את נושא החיסונים, שצפויים להגיע רק אז בתפוצה רחבה לישראל.

בחירות 2021 | התרחישים האפשריים

מתי שלא נלך לבחירות, ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא כי רשימת ימינה תישאר בהרכבה העיקרי הנוכחי, כלומר כשסמוטריץ' והאיחוד הלאומי מהווים חלק עיקרי בה. עם זאת נראה שגם לכך יש תנאים.

 


(מסיבת העיתונאים של גנץ, אמש)

על פי דיווח הבוקר ב'ישראל היום', סמוטריץ' לא צפוי להתעמת עם בנט על המיקומים ברשימה, והשניים צפויים להגיע לפשרה מוסכמת בנושא הזה, אלא על היום שאחרי הבחירות. על פי הדיווח, גורם בכיר בימינה אמר כי  "אם ביום הגשת הרשימות בנט וסמוטריץ' ילכו ביחד, זה יהיה מתוך הסכמה שלא תקום ממשלה עם ליברמן ולפיד".

גורם בכיר נוסף בימינה אמר כי "בנט וסמוטריץ' לא ייפרדו בגלל ריבים על מקום ברשימה, הדבר היחיד שיכול להפריד ביניהם זה הבנה של סמוטריץ' שבנט מתכוון להקים ממשלה עם ליברמן או לפיד. לזה אין שום סיכוי שהוא יסכים. אם ביום הגשת הרשימות השניים לא ייפרדו ותוגש רשימה אחת, נוכל להבין שיש סיכום ביניהם שאפשרות של הקמת ממשלה עם ליברמן ולפיד ירדה מהשולחן".

ליברמן

ליברמןצילום: Sraya Diamant/Flash90

כזכור, בתקופה האחרונה משתעשעים הפרשנים באפשרות של ממשלה חלופית לנתניהו, שתכלול את ימינה, יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו. ברוב הסקרים הגוש המדובר מגיע לסכום של 55-58 מנדטים, אך היו סקרים בודדים בהם הוא התקרב יותר, ואף חצה את רף ה-61 באחד מהם.

הטריגר לדיון היה ראיון של סמוטריץ' במוצ"ש האחרון בחדשות 13, בו נשאר על אפשרות של שותפות עם ליברמן והשיב תשובה ברורה: "בשום פנים ואופן לא", והוסיף כי "ליברמן הוא אחד האנשים המסוכנים בפוליטיקה הישראלית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן