גנץ: "אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67"

סערה בישיבת סיעת כחול לבן סביב התמיכה בהתיישבות ביהודה ושומרון. עומר ינקילביץ': "יש שם בני אדם רופאים טייסים אחיות מגיע להם גם". אסף זמיר: "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 30/11/20 17:07 יד בכסלו התשפא

גנץ: "אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67"
גנץ וזמיר עמדות שונות על יהודה ושומרון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סיעת כחול לבן התכנסה אחר הצהריים (ב') לקראת ההצבעה ביום רביעי על החוק לפיזור הכנסת שיגישו יש עתיד וימינה. בתחילת הישיבה הגיבה הסיעה לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהכריז כי הליכוד יתנגד לחוק וימשיך לפעול למען האחדות ."אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות , לא למען פוליטיקה אלא למענם. למען כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל" אמר נתניהו. בסיעה ראו בכך רמז אליהם והגיבו בחומרה: "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב". 

על ההצבעה לחוק ברביעי אמר יו"ר המפלגה בני גנץ, כי הסיעה תקבל החלטה איך להצביע על פיזור הכנסת מחר בערב. עוד התייחס בישיבת הסיעה על דבריה של השרה ינקילביץ' כי הוא עצמו תומך בבניה היהודית ביהודה ושומרון. גנץ הכריז: "איננו תומכים במאחזים הבלתי חוקיים ולא משנה מי יושב שם, טייס או רופא, זה לא נותן לשבת בשטחים בלתי חוקיים".  מנגד אמר: "אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67. משרד הביטחון עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים. כל סטייה מעבר לקו הזה היא לא הקו של כחול לבן".

הדברים עוררו ויכוח קשה בתוך הסיעה על שני הנושאים, חבר הכנסת אסף זמיר אמר: "אני חושב שצריך להצביע על פיזור הכנסת ואנחנו הולכים לבחירות מה שינקלביץ׳  עושה זה נזק גדול. את עושה את זה ממניעים פוליטיים אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע". בתגובה השיבה השרה ינקילביץ': "יש שם בני אדם רופאים טייסים אחיות מגיע להם גם". לצידה תמכה גם ח"כ הילה שי וזאן: "ממתי המפלגה הוכרזה כמפלגת שמאל. אני מתוסכלת למה לא מעבירים חוקים שלי? ולמה בכירי המפלגה לא משתפים את חברי הכנסת בעניין הצבעה על פיזור הכנסת?". כאמור גנץ ניסה למצוא דרך אמצע כשאמר שאינו תומך בבניה בלתי חוקית אך מתנגד לנסיגה לקווי 67.

פורום ההתיישבות הצעירה מיהרו להתייחס לדברי גנץ ואמרו: "אנו מברכים את השר גנץ שהודיע היום מפורשות בישיבת הסיעה כי הוא תומך ההתיישבות הצעירה המונה 70 יישובים ומעל 20,000 מתיישבים אשר יושבים בשטחים חוקיים כדבריו על אדמות מדינה".