אושר במליאה: הקפאת שכר חברי הכנסת בשנת 2021

מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק לביטול העדכון של שכר חברי הכנסת בשנת 2021. מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/20 21:14 ז בכסלו התשפא

אושר במליאה: הקפאת שכר חברי הכנסת בשנת 2021
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש


מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לביטול העדכון של שכר חברי הכנסת בשנת 2021. מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת מיש עתיד, יאיר לפיד ומיקי לוי. 39 חברי כנסת תמכו בהצעתם ולא היו לה מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב: "בינואר 2021 אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 ש"ח. הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וכישלון הממשלה בטיפולו. העלייה בשכרם של חברי הכנסת מדי שנה היא שערורייתית כשלעצמה ונובעת מכך ששכרם אינו נקבע על ידי ועדה ציבורית אלא  על ידי חברי הכנסת עצמם – נושא שבו דנה הכנסת בהצעת חוק אחרת".

ח"כ איתן גינזבורג אמר במליאה: "נראה לי שברור לכולם כי בעת הזו בהעלאת שכר לנציגי ציבור ולשאר נושא המשרה הבכירים בישראל, לא רק שהיא לא סבירה היא גם לא ראויה. כשאזרחי ישראל מצויים תחת משבר כלכלי כל כך קשה שלצערי הרב עלול ללוות אותנו עוד זמן רב, וכשאנשים מאבדים את מקור פרנסתם ולא יודעים כיצד יסגרו את החודש, הדבר האחרון שצריך לקרות הוא שמשכורתנו תעלה, ודאי כשעליה המדוברת היא חסרת פרופורציות."

"הצעת החוק שעולה כאן להצבעה היא הרע במיעוטו", אמר ח"כ שלמה קרעי. "היא מקפיאה באופן זמני לשנה אחת את העלייה הדרמטית הצפויה בשכר. אבל השכר יעלה שוב מבלי להתחשב בתמונת המצב של המובטלים במשק בשנה שלאחריה".

קרעי הגיש הסתייגויות להצעה, ונימק: "הגשתי הסתייגות יחד עם חברי חבר הכנסת מיקי לוי ועוד אחרים שחתמו על הצעת החוק המקורית שהעיוות הזה של חוסר הנשיאה בנטל עם הציבור בתקופה קשה זו הפריע להם באמת, ולא רק לצאת ידי חובה כמו שהצעת החוק הזו מנסה לעשות. הצעת החוק המקורית הזו ניסתה לעשות סדר לגבי כל בכירי המגזר הציבורי, למעלה מ-2000, שהעלות שכרם השנתית היא קרוב לשני מיליארד שקלים. לצערי חבר הכנסת גינזבורג וסייעת כחול לבן חסמו את הצעת החוק מלעלות להצבעה". 

 

ח"כ קרעי

ח"כ קרעיצילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן