יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר השיכון

יו"ר יהדות התורה, שהתפטר ערב החגים מהממשלה בעקבות ההחלטה להטיל סגר מלא, ישוב לשולחן הממשלה, לאחר שהצהיר כי לא יהיה שר יותר. את מקומו מילא השר איציק כהן מש"ס, שהתפטר בשבוע שעבר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/11/20 18:01 כט בחשון התשפא

יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר השיכון
יעקב ליצמן, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (ו') כי בתום דיון שנערך אצל ראש הממשלה, סוכם על חזרתו של ח”כ יעקב ליצמן יו”ר יהדות התורה לתפקיד שר הבינוי והשיכון. 

כזכור, ליצמן התפטר מהממשלה ב-13 בספטמבר, ערב החגים, בעקבות ההחלטה להטיל סגר בתקופת החגים בשל העלייה בתחלואה בסוף הקיץ. ליצמן אמר אז כי "הסגר מונע ממאות אלפי יהודים להתפלל בבתי הכנסת". 

בהמשך הצהיר ליצמן בראיון ל'ישראל היום' כי "לא אהיה יותר שר". הוא אמר כי "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

לא תחזור?
"לא".

כלומר, יעקב ליצמן לא יהיה עוד שר במדינת ישראל?
"לא".

באמת נגמר עידן ליצמן בממשלה?
"תראה כמה פעמים אתה שואל, גם אתה לא מאמין לי".


(ליצמן במליאת הכנסת לאחר התפטרותו)

הערב, כאמור, יצאה ההודעה שליצמן חוזר לתפקיד שר השיכון. לאחר התפטרותו, ובשל העובדה כי ראש הממשלה נתניהו לא יכול לכהן כשר בנוסף לתפקידו כראש הממשלה, בשל תיקיו המשפטיים הפתוחים, מונה יצחק כהן מש"ס המכהן גם בתפקיד שר במשרד האוצר, לתפקיד שר השיכון, אך אנשיו של ליצמן נותרו במשרד השיכון, ולמעשה הוא תפקד כשר בפועל, כשאנשיו שולטים במשרד.

בתחילת השבוע הודיע כהן על התפטרותו מתפקיד שר השיכון. במכתב ההתפטרות כתב כהן כי הוא מתפטר על מנת להתמקד גם בתפקידו כשר במשרד האוצר. אלא שגורמים במערכת הפוליטית ובסביבתו הבהירו כי נמאס לו לתפקד כ"שר בובה" כשלמעשה ליצמן שולט במשרד, והוא החליט להתפטר.

מאחר שעלה הצורך למצוא באופן מיידי שר למשרד השיכון, ולאחר שליצמן אף הביע רצון שמנכ"ל המשרד, יאיר פינס, ימונה לשר, אך ההצעה ירדה מהפרק. דווח כי האדמו"ר מגור לא מעוניין שליצמן יחזור לכהן כשר, אך כאמור, הערב יצאה ההודעה על מינויו המחודש לשר השיכון.