לבקשת נתניהו: ליצמן עזב, אך יועציו נשארו לנהל את משרד השיכון

ראש הממשלה ביקש מנציבות המדינה אישור מיוחד להשאיר את ארבעת יועציו הקרובים של ליצמן כעובדים במשרד השיכון עד שימונה שר חדש, אולם נראה כי אף אחד לא ממהר למנות שר שיכון חלופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 07:37 כד בתשרי התשפא

לבקשת נתניהו: ליצמן עזב, אך יועציו נשארו לנהל את משרד השיכון
ליצמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) התפטר לפני מספר שבועות מהממשלה כמחאה על ההחלטה להטיל סגר בתקופת חגי תשרי, את ארבעת יועציו ממשיכים לנהל את המשרד, לפי בקשת נתניהו, כך דווח ב-YNET. 

ראש הממשלה נתניהו ביקש מהנציבות שירות המדינה להמשיך ולהעסיק את יועציו של ליצמן עד למינויו של שר בינוי ושיכון אחר. אולם, מאחר ואף אחד מסיעתו של ליצמן אינו מיועד לקבל את תיק הבינוי והשיכון במקומו, וגם כי אין כוונה להעניק את התיק לשר ממפלגה אחרת – נראה שיועציו של ליצמן יישארו בתפקיד עוד זמן רב. 

בין היועצים הבכירים שנשארו בתפקיד נמצא מוטי בבצ'יק, ראש המטה הוותיק והמוערך של ליצמן ומי שמנהל בפועל את המשרד. עוד נשארו בתפקיד חיים יוסטמן, ראש המטה של ליצמן שמלווה אותו יותר משני עשורים, ודוברו הוותיק של ליצמן יעקב איזק. 

.מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "התפטרותו של השר ליצמן מתפקידו כשר הבינוי והשיכון נכנסה לתוקף ביום 15.9.20. הואיל וההתפטרות הייתה בפתחם של חגי תשרי וסמוך ליציאת מרבית עובדי המדינה לחופשה מרוכזת והיה מדובר בסך הכל ב- 9 ימי עבודה למשך כל תקופה זו, סברה נציבות שירות המדינה כי לא נכון לפטר עובדים אלה בעיתוי זה, כפי שנהגנו גם במקרים דומים בעבר, ולהמתין לסיום החופשה המרוכזת.