ליצמן: "לא אהיה שוב שר במדינת ישראל"

לאחר ההתפטרות הדרמטית, שר הבינוי והשיכון היוצא מסביר מה עמד מאחורי ההחלטה, טוען כי לא ישוב לכהן כשר, ותוקף את רוני גמזו: "לא אכפת לו מהציבור החרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 08:31 כח באלול התשפ

ליצמן: "לא אהיה שוב שר במדינת ישראל"
ליצמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע התפטר שר השיכון יעקב ליצמן מהממשלה במחאה על הסגר המתוכנן בחגים. בראיון לישראל היום, תוקף ליצמן בחריפות את הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, טוען שרימה אותו ושהסגר הוא תוצאה של זלזול בחגי ישראל ובצביון היהודי וגם מצהיר חד־משמעית: "לא אהיה שוב שר במדינת ישראל".

ליצמן מספר בראיון על ההתרחשות שהביאה אותו להתפטרות: "זה היה בישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי. אריה דרעי ורוני נומה הגיעו לסיכום על מתווה לפתיחת בתי הכנסת בחגים. היו שם כל הכללים - כמה אנשים יוכלו לבוא לפי גודל של בית כנסת, לפי סיווג של עיר כאדומה או ככתומה, וזה היה בסדר. יצאנו להפסקה של שעה וחצי. כשנכנסו, העליתי את זה לדיון, כדי לוודא שיש על זה הסכמה ושזה סופי. ואז רוני גמזו, בשיא חוצפתו, אמר שבתי הכנסת יהיו פתוחים, אבל במהלך סגר כל הערים בכל המדינה הופכות להיות אוטומטית ערים אדומות. צעקתי עליו שהוא שקרן, שהוא סיכם אחרת ושהוא משנה עכשיו את דעתו. באותה שנייה התקשרתי לעוזר שלי, אמרתי לו 'תכין לי מכתב התפטרות', תודה ושלום".

ליצמן אומר כי לא לוקחים את ההתפטרות שלו ברצינות: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

לשאלה האם הוא מסיים את הקריירה הפוליטית שלו אמר ליצמן:
"לא. עשיתי המון דברים גם בלי להיות שר. אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר".

ליצמן ממשיך ותוקף את גמזו: "כבר שישה שבועות שאני מזהיר ומתריע שגמזו מוביל אותנו לסגר רק כי זה נוח לו. הוא דופק את החרדים כי זה הכי קל לו וכי לא אכפת לו מהציבור החרדי. הרי אמרו כל הזמן שהאג'נדה שלו היא נגד סגר, אז מה קרה פתאום. צריך היה לעשות סגר לפני חודש כשהיו 2,000 חולים, זה היה מונע את העלייה ל־5,000 נדבקים ביום ומציל כמה נפטרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן