עמית סגל חושף: נתניהו וסער שוחחו על תכנית מהפכנית למאבק בקורונה

חבר הכנסת שנחשב ליריבו הגדול של נתניהו בליכוד העלה בפני ראש הממשלה הצעה לבדיקת כל אוכלוסיית ישראל לקורונה בתוך מספר ימים, כפי שעשו בכמה מקומות בעולם. נתניהו התעניין והבטיח לשקול

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/20 18:31 כז בחשון התשפא

עמית סגל חושף: נתניהו וסער שוחחו על תכנית מהפכנית למאבק בקורונה
סער ונתניהו. בדיקות לכלל האוכלוסייה?, צילום: מיכל פטאל, פלאש 90

האם כל אוכלוסיית ישראל תעבור בדיקות קורונה בתוך מספר ימים? על פי דיווח של עמית סגל הערב (מוצ"ש), ח"כ גדעון סער מהליכוד, שנחשב ליריבו המושבע של ראש הממשלה בתנועה, ואף התמודד נגדו על ראשות המפלגה בחורף שעבר, התקשר בשבוע החולף ללשכת נתניהו, וביקש לשוחח עם ראש הממשלה על נושא הקשור למאבק בקורונה.


(גדעון סער במליאת הכנסת, בקיץ האחרון)

על פי הדיווח של סגל, סער הציע לנתניהו את ההצעה הבאה: "לחלק את הארץ ל־19 אזורים, בכל אחד כחצי מיליון איש. ביום הראשון, למשל, בודקים את כל הגליל המערבי ומאתרים את כל החולים, כולל הא־סימפטומטיים. למחרת את אזור חיפה והקריות, וכך דרומה עד אילת. כל אזרח שהתגלה כבריא יוכל להסתובב ללא הגבלה באזורים הירוקים. הסינים קיימו רק בחודש שעבר 9 מיליון בדיקות בצ'ינג דאו תוך חמישה ימים".

"הבעיה העיקרית היא כמות הבדיקות העצומה", כותב סגל. "בסלובקיה השתמשו בבדיקה מהירה שאמינותה נמוכה יחסית, בליברפול – בבדיקת המטוש המוכרת והמהימנה יותר, אבל זו שהתשובה עליה איטית יותר. אחת האפשרויות היא לקיים שני סבבים של הבדיקה המהירה, דבר שכמעט יחסל סטטיסטית את הסיכוי לטעויות. מי שלא יסכים להיבדק ייקנס או, כמו בסלובקיה, ייאלץ לשהות בבידוד.

"כך או כך, אומר סער, ההיגיון הוא שבמקום להשקיע מיליארדים במערכים מורכבים של חקירות, בקפסולות מגושמות ובהגבלות על מסחר ועבודה, אפשר בזבנג אדיר וגמרנו להפוך את ישראל לירוקה. כמובן, גם לאחר מכן עדיין יהיה צורך למנוע התקהלויות המוניות ואירועים גדולים, ואפילו אז יהיה חשש מכמה עשרות חולים שלא אותרו. יהיה צורך גם בהתמודדות עם כניסה של מבקרים בנתב"ג ופלסטינים מיו"ש. אבל המבצע הזה, יקר ומורכב ככל שיהיה, עדיין יקר ומורכב הרבה פחות מסגר שלישי שנתפס כאן כגזירת גורל. בדיקה כזו, שתאתר כמה אלפי חולי קורונה סמויים, תאפשר חזרה לשגרה".  

כאמור, סער שוחח בנושא עם ראש המשלה נתניהו, על פי הדיווח של עמית סגל, "אין זה עניין של מה בכך: הפעם הקודמת שהתקשר הייתה כדי לקיים את שיחת ההודאה בהפסד עם תום הפריימריז בליכוד, אשתקד. אז ארכה השיחה 40 שניות, הזמן הנדרש כנראה לראש הממשלה לקבל ברכות ניצחון. הפעם השיחה הייתה ארוכה הרבה יותר. נתניהו, כך מתרשמים, האזין בעניין והבטיח לבחון".