ראש הממשלה על קניית החיסונים: "אור בקצה המנהרה"

לאחר חתימה על קניית חיסונים מחברת "פייזר" נתניהו ואדלשטיין בהצהרה משותפת הקוראת לציבור לא להיות שאננים להנחיות גם לאחר קניית החיסונים. "זו בשורה אך לא צפירת הרגעה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/11/20 13:14 כו בחשון התשפא

ראש הממשלה על קניית החיסונים: "אור בקצה המנהרה"
נתניהו, צילום: צילום מסך

משרד הבריאות וראש הממשלה חתמו היום (ו') עם חברת התרופות "פייזר" על רכישת 8 מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו ל 4 מיליוני אזרחים שיבקשו להתחסן (חיסון מחולק לשתי מנות). ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, יצאו בהצהרה משותפת לאחר חתימת ההסכם. ראש הממשלה אמר: "זה יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה. ברגעים אלה אנו חותמים על ההסכם עם פייזר".

עוד המשיך נתניהו: "דורש שתי מנות לאדם. השאיפה היא שאספקת החיסונים תחל בינואר ותתגבר בחודשים שלאחר מכן. הדבר תלוי באישורים של רשויות הבריאות בארה"ב ובישראל. יש לנו עוד הסכמים עם חברות מבטיחות בדרך לקבלת חיסונים. המטרה היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל בלי יוצא מן הכלל. אני עובד מול ידידיי, מנהיגי העולם, כדי להבטיח שנקבל החיסון עם מדינות מובילות בעולם ולא נידחק בתור". עוד הוסיף נתניהו: "עד קבלת החיסונים, ומתוך הנחה שהם יאושרו, יחלפו עוד חודשים ולכן כולנו מצווים לשמור על ההנחיות והכללים עד אז. היום אנו רואים את האור בקצה המנהרה".

אחריו עלה אדלשטיין לנאום והדגיש כי על הציבור להישאר זהיר גם לאחר קניית החיסונים: "אנו מגיעים לכאן עם בשורה חשובה, אך לא צפירת הרגעה. אנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של חברת פייזר לישראל".