דני דנון נבחר ליו"ר הליכוד העולמי, מיקי זוהר זועם: "מחטף"

השגריר באו"ם לשעבר הציג את מועמדותו ברגע האחרון, על אף שהתפקיד הובטח ליו"ר הקואליציה במסגרת ההסכמות שהושגו בליכוד, ובניגוד לעמדת בית הדין של התנועה, שהוציא צו מניעה לעצירת הבחירות, שהתקיימו בכל זאת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/11/20 22:09 כא בחשון התשפא

דני דנון נבחר ליו"ר הליכוד העולמי, מיקי זוהר זועם: "מחטף"
דני דנון, צילום: יח"צ

בלאגן ומאבקים בליכוד. השגריר באו"ם לשעבר, דני דנון, שסיים את כהונתו לפני כחודשיים, נבחר היום (א') לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי, הארגון המאגד תחתיו את כל סניפי הליכוד בעולם. הבחירות התקיימו על אף צו מניעה שהוציא בית הדין של הליכוד לעצירת הבחירות, ובניגוד להסכמים בתוך המפלגה, לפיהם ח"כ מיקי זוהר אמור היה להיבחר לתפקיד.

יש הסכם: מינויים חדשים במוסדות הלאומיים

על פי ההסכם שנחתם בין זוהר לבין יעקב חגואל, שהיה יו"ר הליכוד העולמי, יו"ר הקואליציה יועד לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי, וחגואל אמור היה להתמנות לתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית, כפי שאכן קרה בקונגרס הציוני שהתקיים לפני כשבועיים.

על פי הדיווח ב'וואלה', דנון, שנחשב למקורבו של חגואל (או להיפך), הגיש מועמדות ב"דקה התשעים", רגע לפני שהתכנסה הנהלת הליכוד העולמי, בקרבה נערכות הבחירות ליו"ר התנועה.


(ח"כ מיקי זוהר בראיון לכיפה)

זוהר פנה לבית הדין של התנועה, וכאמור זה הוציא צו מניעה נגד קיום הבחירות, אך כינוס הנהלת הליכוד העולמי התקיים על אף הפסיקה המשפטית, ודנון נבחר לתפקיד. בהנהלת הליכוד העולמי טענו כי הם גוף על מפלגתי, ואינם כפופים לבית הדין של התנועה.
על פי הדיווח, ח"כ זוהר מתכנן להביא כעת לשינוי חוקת הליכוד, כך שהנהלת הליכוד העולמי תוכפף למוסדות המפלגה, והבחירה בדנון תבוטל רטרואקטיבית.

זוהר כתב לחברי מרכז הליכוד לאחר הבחירות כי מדובר ב"חציית קו אדום, מעשה שלא ייעשה". לדבריו, "היה לי עצוב לגלות שבזמן שהחליטו לפתוח נגדי בחקירה הזויה על דבריי בראיון לרדיו בעניינים של אביחי מנדלבליט ושי ניצן, דני דנון החליט לנסות לגזול ממני את תפקיד יו"ר הליכוד בניגוד להסכם שנחתם. זו לא דרך הליכוד. אנחנו לא מפרים הסכמים ותמיד מכבדים את ההתחייבויות שלנו".

יו"ר הקואליציה הוסיף כי "למרות שאני מאוכזב ומופתע לרעה מהמהלך הלא מכובד של דנון, אני שמח מאוד מכך שהמהלך הזה לא יצלח בעזרת השם - כי הכל תלוי רק בידי חברי המרכז". בהמשך מסר זוהר: "צר לנו שיש קומץ בריון שמנסה לחטוף מינוי שהוסכם עליו, בכוח הזרוע, ובניגוד גמור להחלטת בית הדין של הליכוד אשר הוציא צו מניעה לקיום ההצבעה. מדובר בחציית קו אדום וביזוי כבוד התנועה ושופטי בית הדין - נמשיך לפעול למען הליכוד ונמשיך לכבד את הכרעת בית הדין של התנועה".

יעקב חגואל

יעקב חגואלצילום: באדיבות המצולם

דני דנון הודה לחברי ההנהלה על בחירתו ומסר: "לאחר חמש שנות שירות בשליחות באו"ם כנציגה של מדינת ישראל, אני מודה לחברים מהארץ והעולם על האמון שנתנו בי. אני רואה בתפקיד יו"ר הליכוד העולמי שליחות חשובה, ואמשיך לייצג בגאווה את תנועת הליכוד ואת מדינת ישראל בנאמנות ובמסירות".

בתנועת הליכוד העולמי אמרו ל'וואלה': "כל אחד רשאי להגיש את מועמדותו לכל תפקיד, והבחירות מוכרעות אך ורק בקלפיות ולא בשום דרך אחרת. כל מי שיצא נגד מועמד זה או אחר - יוצא בעצם נגד הדמוקרטיה במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל". עוד אמרו שם כי "בית הדין של הליכוד העולמי הוא הגוף הקובע את הסדרים בליכוד העולמי - ולא בית הדין של הליכוד. כך כבר נקבע השנה בפסקי דין של בתי משפט אזרחיים".