יש הסכם: מינויים חדשים במוסדות הלאומיים

אברהם דובדבני (דובדב) ימונה ליו"ר קק"ל - ברוטציה עם ח"כ חיים כ"ץ, שיחליף אותו בהמשך. יעקב חגואל ימונה ליו"ר ההסתדרות הציונית - זאת במסגרת שורת הסכמים ארוכה וסבוכה שהושגו בעיקר בתיווכו של יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/20 19:45 ד בחשון התשפא

יש הסכם: מינויים חדשים במוסדות הלאומיים
המוסדות הלאומיים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקונגרס הציוני העולמי ה-38 במספר צפוי להינעל הערב (ה'), לאחר שורת החלטות על הסכמים חדשים ומינויים חדשים הנגזרים מהם במוסדות הלאומיים - הקרן הקיימת לישראל, ההסתדרות הציונית, קרן היסוד ומוסדות נוספים.

בשעות הערב נחתם ההסכם בין הסיעות השונות בקונגרס, לאחר משא ומתן ארוך שהתנהל בחודשים האחרונים, והגיע לשיאו בשבוע האחרון. מן ההסכמים שנחתמו עולה כי הסיעות המזוהות עם הימין התחזקו, על חשבון הסיעות המזוהות עם מפלגות השמאל ועם הרפורמים. במשא ומתן בימים האחרונים תיווך יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר.

על פי הדיווח של צביקה קליין במקור ראשון, יו"ר הקרן הקיימת לישראל החדש יהיה אברהם דובדבני (דובדב), המכהן כיום כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. הוא יחליף בתפקיד את ח"כ לשעבר דני עטר המכהן בו מאז 2015. ההסכם הוא רוטציה בין סיעות הליכוד והמזרחי, ובהמשך הקדנציה יחליף את דובדבני ח"כ חיים כץ.

את דובדבני יחליף בתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, המכהן כיום כסגן ומ"מ מקומו של דובדבני. בנוסף הוא מכהן כחבר הנהלה של הסוכנות היהודית, ובנוסף, מכהן כיו"ר עמית בצוות המשימה למאבק באנטישמיות של חבר הנאמנים בסוכנות, חבר במועצת הנגידים ודירקטור בקרן היסוד וחבר המועצה להנצחת זכרו של בנימין זאב הרצל והמועצה להנצחת זכרו של זאב ז'בוטינסקי, במשרד ראש הממשלה וחבר חבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל. חגואל מכהן גם כחבר מועצת יד ושם. באוגוסט 2015 התמנה ליו"ר הליכוד העולמי.

כיו"ר קרן היסוד - המוסד הכספי המרכזי לפעולותיה של ההסתדרות הציונית בארץ ישראל, המרכזת את כל המגביות בחו"ל (למעט ארצות הברית) - יכהן נציג מטעם כחול לבן או העבודה. בתחילה דווח כי בתפקיד יכהן איש יש עתיד, והתפקיד יועד לח"כ אלעזר שטרן, אך הדבר לא קרה.

על פי הדיווח, יש עתיד תקבל, במסגרת ההסכמים, מחלקה בהסתדרות הציונית: ראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות, נשיאת התנועה הציונית ללא שכר, סגן יו"ר קק"ל וחבר הנהלה בהימנותא. 

עוד נאמר בדיווח כי הסיעה החרדית האמריקאית לא יקבלו מחלקה סקטוריאלית וגם לא ש"ס. ש"ס יקבלו יו"ר עמית בקק"ל ומחלקה לגיוס משאבים בארץ ובתפוצות.