הצעת החוק נפלה. סמוטריץ': "הליכוד שוב ברח"

ארבעה ח"כים בלבד תמכו בהצעת החוק של יו"ר האיחוד הלאומי להקמת ועדה חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים אצל שופטים. 55 הצביעו נגד. ניסנקורן תקף: "סמוטריץ', משתמשים בך". בהמשך התפתח עימות בין סמוטריץ' למירי רגב סביב משרד התחבורה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/10/20 14:53 י בחשון התשפא

הצעת החוק נפלה. סמוטריץ': "הליכוד שוב ברח"
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה את הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים במערכת המשפט, כאשר 4 חברי כנסת תמכו לעומת 55 שהתנגדו.

היום בכנסת: ימינה תתמוך בהצעת חוק להט"בית?

שר המשפטים ניסנקורן תקף את סמוטריץ' לאחר ההצבעה וכתב: "סמוטריץ' תתעורר, משתמשים בך. זו לא ביקורת ולא אידיאולוגיה, ההצעה לוועדת חקירה נגד שופטים ושומרי סף היא נסיון להחריב את אחד מיסודות הדמוקרטיה. לא במשמרת שלי".

סמוטריץ' עצמו כתב אחרי ההצבעה כי "כל חברי הכנסת והשרים של הליכוד וכל חברי הכנסת והשרים של המפלגות החרדיות ברחו מהמליאה בהצבעה על הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת העיוותים במערכת המשפט. זה למה אנחנו מצביעים ימין ומקבלים את אבי ניסנקורן".

למרות נושא ההצבעה, עיקר הדיון גלש לעימות בין ח"כ סמוטריץ', שר התחבורה לשעבר, לבין שרת התחבורה מירי רגב, זאת בהמשך לעימות ביניהם שהתחיל מוקדם יותר השבוע, סביב משרד התחבורה. סמוטריץ' תקף בדבריו את השרה רגב וטען כי היא הורסת אבן אחר אבן במשרד: "מאוד לכם שרת תחבורה שתחבל פעם אחר פעם בכל התהליכים החשובים והמקצועיים שאמורים להתרחש במשרד הכל כך חשוב שתחת אחריותה, וכשלא יהיו הישגם אפשר יהיה לגלגל את זה על פקידים ועל יועצים משפטיים".


(סמוטריץ' נואם במליאה)

עוד הוסיף שר התחבורה לשעבר כי "לפני יומיים הייתה לך אמירה שאת מתנגדת למטרו באזור גוש דן, זו אמירה פופוליסטית מופרכת חסרת היגיון לחלוטין שמאחוריה אסטרטגיה אחת בלבד, לסכסך בין אוכלוסיות כדי לגרוף עוד כמה קולות. את מנסה לסכסך בין תושבי המרכז בתל אביב לבין תושבי הפריפריה ואת מדברת שטויות חסרות בסיס.

"שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה. אין חלקה טובה שלא נשרפת במשרד הזה. אסור את המשרד הזה לנהל בפוליטיקה קטנה וזולה ולחרב את כל המהלכים הטובים שעשו במשרד הזה".

שרת התחבורה מירי רגב השיבה לדברים: "משעמם לסמוטריץ', והוא לוקה בשכחה. מה הוא עושה? הוא עובד עכשיו בשביל בנט, בשביל איילת שקד שהם פוזלים מרכזה.  הם הרסו את הציונות הדתית, הם הרסו הבית היהודי, הקימו את ימינה הימין החדש, ועכשיו פוזלים מרכזה. מפלגת מצב רוח שקורצת מרכזה".

רגב אמרה כי "סמוטריץ' עשה דברים נוראיים בתחבורה והיה כלי של הפקידים, הוא הפקיר את הפריפריה. הוא הפקיר גם את איו"ש, הוא מנע כסף מזומן לתחבורה ציבורית בפריפריה. סמוטריץ' הדברן הגדול, למדת מבנט רק לדבר, חזקים בדיבורים, חלשים בקלפי וחלשים בעשייה.  האויב הכי גדול זה האריכיון, לפני חמשיה חודשים הוא אמר בראיון שצריך לשקול את המטרו אחרי ששאלו אותו איזה טיפים את נותן לשרה הנכנסת, אבל הוא לוקה בשכחה".