היום בכנסת: ימינה תתמוך בהצעת חוק להט"בית?

באופוזיציה יעלו הצעת חוק לפיה בטפסים רשמיים של המדינה יירשם 'הורה 1' ו'הורה 2' במקום אבא ואמא, ובימינה הודיעו על חופש הצבעה: "מפלגה שמייצגת מגוון דעות ועמדות בחברה הישראלית ויש בה מקום לכולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/20 08:19 י בחשון התשפא

היום בכנסת: ימינה תתמוך בהצעת חוק להט"בית?
חברי ימינה, צילום: כיפה

המבחן הגדול של הקואליציה - ושל ימינה. שתי הצעות חוק צפויות לעלות היום (ד') במליאת הכנסת, ועשויות לעורר מבוכה גדולה בקואליציה - בליכוד ובכחול לבן. ההצעה הראשונה היא הצעת חוק של ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), לפיה יירשם בטפסים הרשמיים של המדינה, במקום 'אב' ו'אם' - 'הורה 1' ו'הורה 2', במטרה לייצר שוויון זכויות למשפחות להט"ביות.

ההצעה השנייה היא של ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצעה שעלתה כבר בעבר ונפלה, לפיה תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי עניינים אצל שופטים. בקואליציה צפויים להתנגד לשתי הצעות החוק, שבאות מהאופוזיציה, אך גם בליכוד וגם בכחול לבן חוששים מ'עריקים' שיצביעו בניגוד למשמעת הקואליציונית. מהליכוד בעד הצעת החוק של סמוטריץ' ובכחול לבן בעד הצעת החוק של הרצנו.


(סמוטריץ' בראיון לכיפה, אחרי הפעם הקודמת שהעלה את הקמת ועדת החקירה לניגודי עניינים אצל שופטים)

סיעת ימינה הודיעה אמש, במפתיע, כי תאפשר חופש הצבעה בהצעת החוק של הרצנו, על 'הורה 1' ו'הורה 2'. בהודעת הסיעה נכתב כי "ימינה היא מפלגה שמייצגת מגוון דעות ועמדות בחברה הישראלית ויש בה מקום לכולם". 

באגפים החרד"ליים של המגזר כבר החלו במתקפה על ימינה, בשל ההודעה על חופש ההצבעה. יו"ר מפלגת 'נעם' לשעבר, הרב דרור אריה, כתב בטוויטר: "פוליטיקה ישנה במיטבה,בנט יקרוץ ללהט"ב,סמוטריץ יצעק סוטים, במסדרונות הם יתנו כיף על עוד מנדטים שיגרפו. גם וגם = גמגום".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמנם לא התייחס ישירות לנושא אך כתב אמש בטוויטר: "נתניהו טוען שאלך עם לפיד. לפיד טוען שאלך עם נתניהו. בינתיים נראה שאנחנו הולכים לסגר שלישי כי שניהם משקיעים את האנרגיה בקשקושים, ולא מוכנים לשים רגע את הפוליטיקה בצד ולעבוד במה שחשוב באמת - הקורונה והפרנסה. בושה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן