יו"ר הכנסת וסגנו נפגשו: היה נכון לבטל את ההצבעה

יריב לוין ומנסור עבאס שוחחו אחרי ביטול ההצבעה, יישרו את ההדורים וצפו בוידאו מהמליאה שהוכיח: היה מקום לבצע את ההצבעה השנייה. ח"כ עבאס הסביר כי לא שמע את הקריאות להצבעה שמית ולכן לא עצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 15:57 ג בחשון התשפא

יו"ר הכנסת וסגנו נפגשו: היה נכון לבטל את ההצבעה
יו"ר הכנסת וסגנו הסכימו על ביטול ההצבעה, צילום: דוברות הכנסת

אחרי סערת ביטול ההצבעה, שוחחו יו״ר הכנסת יריב לוין וסגנו, חבר הכנסת מנסור עבאס. סגן היו״ר עבאס הסביר כי לא שמע את הבקשה הראשונה להצבעה שמית, אלא שמע רק את הבקשה השנייה, וזאת לאחר שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית. לכן אף כאשר הופיעו תוצאות ההצבעה האלקטרונית על הלוח, לא הכריז על תוצאות רשמיות עד שיברר את חוקיות ההצבעה.

לאחר שצפו השניים בסרטון הווידאו ממליאת הכנסת, הסכימו השניים כי היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש. זאת ברקע איום חברי האופוזיציה כי יעתרו לבג"ץ בדרישה שיבחנו את המקרה.

מה שגרם למהומה במליאת הכנסת היה ביטול ההצבעה האלקטרונית להצעה שהגישה חברת הכנסת תמר זנדברג להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את פרשת הצוללות וכלי השייט. ההצעה התקבלה, בעקבות היעדרות חברי כחול לבן וחברי קואליציה רבים, ואחרי ש-25 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 23 שהתנגדו.

מיד לאחר מכן טענו חברי כנסת מטעם הקואליציה, כי הם ביקשו הצבעה שמית וחברי כנסת נוספים טענו שנכחו באולם, אך לא הצביעו מכיוון שלא הבינו שההצבעה החלה, זאת כיוון שסגן יו"ר הכנסת, ח"כ מנסור עבאס, לא הודיעה על תחילת הצבעה כפי שנדרש.