גנץ: "חשבתי מלכתחילה שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום"

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא נועד עם בוגי יעלון וגורמים נוספים, ושאם הממשלה לא תגבש תקציב, הוא ינסה לפעול בדרכים אחרות: "צריך שסדר העדיפויות של המדינה יהיה לפני סדר העדיפויות של ראש הממשלה או של הליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 19:52 כט בתשרי התשפא

גנץ: "חשבתי מלכתחילה שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום"
שר הביטחון גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, העביר הערב (ש') מסר מאיים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו, אם אין תקציב בכחול לבן יחזרו לסדר העדיפויות הקודם: "אם התקציב לא יעבור נבחן חלופה אחרת ונחזור לסדר העדיפויות הקודם שלנו. אני חשבתי מלכתחילה שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום אבל אם הממשלה הזו לא תתחיל לתפקד לא תהיה לי ברירה אלא לבחון את דרכי מחדש". את הדברים אמר בפגוש את העיתונות. 

עוד אמר גנץ אמר כי השבועות הקרובים יראו לו אם יש כוונה לעבוד למען האזרחים: "אם זה לא יקרה, אני אמשיך לעבוד למען המדינה. אני נפגשתי עם יעלון ועם אחרים, אם הממשלה לא מתפקדת, אני אחזור לסדר העדיפויות האותנטי שלי. אם הממשלה לא תתפקד לא תהיה לי ברירה אלא לחשב צעדים. אנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק שהממשלה תתפקד, ובשביל זה צריך שסדר העדיפויות של המדינה יהיה לפני סדר העדיפויות של ראש הממשלה או של הליכוד".

על חקירת פרשת הצוללות, אמר: "חשבתי מלכתחילה שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום, ואני אמרתי שכרגע אני חייב להירתם. כשנכנסנו, דאגנו לביטחון. שמרנו על המשפטים ועל הדמוקרטיה. הנחיתי במשרד הביטחון לבדוק מה אפשר לעשות בנוגע לחקירת הצוללות".