השר ישראל כ"ץ: "משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב"

שר האוצר התייחס בעמוד הפייסבוק שלו להתפטרות מנכ"לית המשרד, וביקש להבהיר כי הכל מתפקד כשורה. על היחסים כחול לבן אמר: "אנו מקדמים את תקציב שנת 2021 בהתאם לשיקולים המקצועיים, ולא בהתאם לדרישות פוליטיות שלכחול לבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 09:33 כד בתשרי התשפא

השר ישראל כ"ץ: "משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב"
השר ישראל כ"ץ, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אמש (א') בישרה מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, על פרישתה מתפקידה לאחר 5 חודשים בתפקיד. הבשורה על פרישתה עוררה ביקורת ציבורית ויש שראו בה סימן לחוסר היעילות של הממשלה לנהל את המשבר הקורונה. הבוקר פרסם שר האוצר, ישראל כ"ץ פוסט בו הוא מבהיר כי הפרישה של טרנר אינה מעידה על חוסר יכולת ניהול במשרד האוצר. " אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר. לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס" כתב השר כבר בפתיחת הפוסט.

"משרד האוצר בראשותי מתפקד היטב באופן עצמאי ועם מלוא הסמכויות, וממלא את כל משימותיו על הצד הטוב ביותר בתקופה קשה ומאתגרת זו", קובע כ"ץ.  "שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה הוא מתבקש ונעשה בדרך הנכונה ביותר" מי שכן מפריעים לניהול המשרד לטענתו הם אנשי כחול לבן. "המציאות מול כחול-לבן והשיתוק ההדדי בחלק מהתחומים מקשה על כולם, בייחוד בעניין חוקי ההסדרים והרפורמות החשובות שאני רוצה לקדם והם מונעים, אבל הצלחתי לנווט ולהעביר עד היום את כל ההחלטות המרכזיות שיזמתי".

כ"ץ התייחס לסוגיית התקציב שעומדת כמתרס בינו לבין כחול לבן "אנו מקדמים בימים אלה את תקציב שנת 21 בהתאם לשיקולים המקצועיים ולוח הזמנים הנדרש - ולא בהתאם לדרישות פוליטיות של כחול לבן". כ"ץ התייחס גם לשינויים הרבים במשרדו בחודשים האחרונים "ראש אגף תקציבים שעירב פוליטיקה בתפקידו התפטר וסגנו מונה במקומו, וכעת המנכלי"ת שמיניתי סיימה את תפקידה בהסכמה הדדית. נקבע מ״מ מתוך המשרד ובקרוב ימונה מנכ״ל חדש. פרישת החשב הכללי, שאני מאוד מעריך, היא מסיבות אישיות שלו, וכבר נקבע לו מחליף מצויין שימונה בקרוב".

https://www.facebook.com/katzisraellikud/posts/3360274650725989

לבסוף חזר כ"ץ להדגיש כי על אף כל השינויים, אינה כאן מגמת התפרקות: "כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות. כל הדיונים באוצר הם מקצועיים ומכבדים וברמה הנדרשת ואני כשר הממונה קובע בסופו של דבר את המדיניות, ותפקיד הפקידות לתמוך ולבצע". לבסוף כתב: "אנו צועדים בדרך ארוכה וקשה. אני רואה לנגד עיני אך ורק את טובת הציבור ובעלי העסקים הזקוקים לסיוע ופועל למענם ללא פשרות וכך בכוונתי להוסיף ולעשות גם בעתיד. נמשיך לצעוד ביחד עד ליציאה מהמשבר והחזרת המשק הישראלי לצמיחה ושגשוג".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן