סמוטריץ': "לפיד חוזר לשנאת הדתיים שלו ופוסל את אפי איתם"

בצלאל סמוטריץ', משיב לדברים שאמר יאיר לפיד כי אפי איתם אינו יכול לכהן בתפקיד יו"ר יד ושם. סמוטריץ' כתב כי לפיד פוסל את איתם "בגלל הכיפה הסרוגה שעל ראשו, וזה כל הסיפור". לפיד בתגובה: "מאיפה הבאת את זה? לא הזכרתי את העובדה שאפי איתם חובש כיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 18:57 כג בתשרי התשפא

סמוטריץ': "לפיד חוזר לשנאת הדתיים שלו ופוסל את אפי איתם"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ', משיב הערב (א') בחשבון הטוויטר שלו, ליו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, ששלל מוקדם יותר היום את מועמדותו של תא"ל במיל' אפי איתם לתפקיד יו"ר יד ושם. "לפיד חוזר לשנאת הדתיים שלו ופוסל את אפי איתם", כתב סמוטריץ'. 

לדברי סמוטריץ', אפי איתם הוא "סמל הממלכתיות, התרומה והמסירות למדינה, בעל עיטור המופת ממלחמת יום כיפור ושר בממשלת ישראל - בגלל הכיפה הסרוגה שעל ראשו, וזה כל הסיפור".  בסיום דבריו כתב, "הציונות הדתית וגידולי הפאר שלה לא זקוקים לתעודת כשרות שלך. כשתגיע לקרסוליו תדבר".

לפיד מיהר להגיב לסמוטריץ וכתב: "בצלאל, אתה נורמלי? מאיפה הבאת את זה? לא הזכרתי את העובדה שאפי איתם חובש כיפה או דתי אפילו במילה אחת בעיקר כי זה לא קשור לנושא. הנושא הוא השואה, לא הניסיונות האינסופיים שלך לחרחר שנאה בעם ישראל".

לפיד נגד מינוי אפי איתם ליו"ר יד ושם: "אינו יכול לכהן בתפקיד"

כאמור, לפיד פנה היום לנתניהו בדרישה לבטל את מינויו של איתם ליו"ר יד ושם, במקומו של אבנר שלו שצפוי לפרוש מתפקידו בעוד כחודשיים. במכתבו לנתניהו כתב לפיד, בין היתר: "חילוקי דעות רבים יש בינינו, אולם נדמה לי שבנושא אחד אין אנו חלוקים: חשיבותה של הנצחת השואה ושימור זיכרון הנספים.  אני רוצה להביע בפניך את דאגתי העמוקה מהכוונה למנות את חבר הכנסת והשר לשעבר אפי איתם ליו"ר 'יד ושם'. מי שננזף בידי הרמטכ"ל על התעללות באוכלוסיה אזרחית, אינו יכול לכהן בתפקיד שסמליותו רבה כל כך בעיני העם היהודי".

עוד כתב לפיד: "מינוי כזה ירחיק מ'יד ושם' את הקהילות היהודיות הליברליות. זה יהפוך את המוסד המקודש הזה למקום הנתון למחלוקת וויכוח. זה ישחק לידי תנועת ה – BDS האנטישמית והמסוכנת. לאפי איתם שמורות זכויותיו כמפקד וכאיש ציבור. איני בא לשפוט אותו, אלא רק להזהיר מהנזק שייגרם ממינוי כזה".