"שימוש ציני ומכוער": זה התפקיד הבא של אפי איתם?

במטרה "לקרוץ לציונות הדתית", ראש הממשלה מתכוון למנות את יושב ראש המפד"ל לשעבר אפי איתם ליו"ר יד ושם. איתם בתגובה: "שום דבר לא נסגר ולא סוכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 19:47 ה באלול התשפ

"שימוש ציני ומכוער": זה התפקיד הבא של אפי איתם?
אפי איתם, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות את השר לשעבר תת-אלוף במיל' אפי איתם לתפקיד יו"ר יד ושם במקומו של אבנר שלו שהודיע על פרישה מהתפקיד אחרי 27 שנה, כך דווח בYNET. 

איתם, שהיה יושב ראש המפד"ל, יו"ר מפלגת אח"י, חבר כנסת ושר לשעבר, הוא מינוי המועדף על נתניהו בכיוון שהוא רוצה לקרוץ לציונות הדתית לאחר שמפלגת ימינה החלה לבל מספר דו ספרתי של מנדטים בסקרים. 

גורם בכיר במערכת הפוליטית צוטט בוינט לאחר שהעביר ביקורת נוקבת על בחירת נתניהו: "ראש הממשלה מכניס את יד ושם לקמפיין הבחירות שהוא מנהל". הגורם הוסיף: "זה שימוש ציני ומכוער של נתניהו באחד המוסדות הממלכתיים והקדושים בישראל. יד ושם הוא קונצנזוס, לא סניף של הליכוד".

"תמיד בחרו לעמוד בראש המוסד החשוב הזה דמות ממלכתית. נתניהו מצפצף על כל הנורמות גם במקום שהוא סמל עבור העם היהודי כולו, רק כדי לקרוץ לציונות הדתית ולגרוף שם רווח פוליטי אישי. מדובר בצעד נמוך ולא מכובד אפילו בשבילו", הוסיף הגורם. 

איתם מסר בתגובה: "אני לא אתייחס כי שום דבר לא נסגר ולא סוכם. אם זה יקרה, לכשיקרה אולי אני אתייחס".

לא רק במינויים, על פי דיווח של פרשנית 'גלובס', טל שניידר, מקורות בליכוד טוענים כי המטרה של נתניהו ב-120 הימים עד למועד החדש של העברת התקציב, היא "לשפוך כמויות של כסף על הבייס של בנט", בניסיון להעביר את הגרעין הקשה של הציונות הדתית לשורות הליכוד.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן