מיקי זוהר: "כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים, אלא סכנה למדינה"

בחירות שוב באוויר: יושב ראש הקואליציה תקף את השותפים של הליכוד לממשלה וטען: ‏"כחול לבן סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל״ד והמשותפת". כחול לבן בתגובה: "אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 10:00 כג בתשרי התשפא

מיקי זוהר: "כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים, אלא סכנה למדינה"
מיקי זוהר., צילום: Hadas Parush/Flash90

בצל החריקות בקואליציה, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) תקף בחשבון הטוויטר שלו את כחול לבן וטען כי הם זוממים להקים ממשלה חלופית בתמיכת הרשימה המשותפת וקבע כי הם "סכנה למדינה". 

"‏כחול לבן סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל״ד והמשותפת, מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי", תקף זוהר את שותפיו לקואליציה.

יושב ראש הקואליציה הוסיף: "כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה. הם משתמשים באקדח ריק ומוכנים לסכן את כולנו רק כי הסקרים קובעים שהם נכשלו. במילה אחת: בושה."

כחול לבן השיבו לח"כ זוהר:"מיקי, אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות. תמשיך לקשקש כי זה הדבר היחיד שאתה יודע לעשות וגם זה לא בהצלחה יתרה"

כזכור, החריקות בממשלה החלו מהרגע שהוקמה הממשלה, אך בשבועות האחרונים הקרעים החלו לגדול אף יותר. בסוף השבוע שעבר, שר הביטחון בני גנץ שיגר  מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרש ממנו לקדם את תקציב 2021. "שיטת הקופסאות פוגעת אנושות בכלכלת המדינה; מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", כתב גנץ לנתניהו. 

גנץ מתח ביקורת על "שיטת הקופסאות" של נתניהו, והתכוון לכך שהתקציב שטרם אושר - מהווה פגיעה אנושה בכלכלת המדינה. "כלכלת המדינה במצב חירום ואזרחי ישראל זקוקים לוודאות כדי להתמודד בעת המשבר". גנץ דרש מנתניהו להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר. 

בליכוד מיהרו להגיב ותקפו את גנץ ומפלגתו: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן