ראש הממשלה במתקפה על כחול לבן: "בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה"

במהלך דיוני קבינט הקורונה בדבר האפשרות המסתמנת להחמרת הסגר, תקף בנימין נתניהו את חברי כחול לבן, ואמר: "אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד ולעמוד בהנחיות, ומנגד, מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 16:39 ה בתשרי התשפא

ראש הממשלה במתקפה על כחול לבן: "בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

עימות התפתח אחר הצהריים (ד') במהלך דיוני קבינט הקורונה ובעיקר בנושא ההפגנות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף את שרי כחול לבן ואמר. "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות - הפגנות ותפילות בחללים סגורים. אני תומך באופן מלא בזכות להפגין. כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי".

עוד אמר נתניהו: "היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו!".

ובתוך כך, כינס גנץ התייעצות דחופה עם חברי קבינט הקורונה מכחול לבן. לאחר ששמע אותם, הנחה גנץ לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות.

גנץ אמר לשרים: "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד".

"נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום", הוסיף גנץ. "להחלטה שלנו יש  השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה".