גנץ: סיכול אישור התקציב - שיקולים אישיים | הליכוד: "חרחור ריב שיוביל לבחירות"

גנץ שיגר מכתב לנתניהו ובו דרש לקדם את תקציב המדינה לשנת 2021: "מצב החירום לא מותיר ברירה. סיכול אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים". בליכוד תקפו: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 18:31 כ בתשרי התשפא

גנץ: סיכול אישור התקציב - שיקולים אישיים | הליכוד: "חרחור ריב שיוביל לבחירות"
שר הביטחון גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תקציב המדינה ממשיך לעורר סערות. שר הביטחון בני גנץ שיגר היום (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרש ממנו לקדם את תקציב 2021. "שיטת הקופסאות פוגעת אנושות בכלכלת המדינה; מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", כתב גנץ לנתניהו. 

גנץ מתח ביקורת על "שיטת הקופסאות" של נתניהו, והתכוון לכך שהתקציב שטרם אושר - מהווה פגיעה אנושה בכלכלת המדינה. "כלכלת המדינה במצב חירום ואזרחי ישראל זקוקים לוודאות כדי להתמודד בעת המשבר". גנץ דרש מנתניהו להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר. 

על האחדות שלא קיימת, כתב גנץ: "מרחק רב מפריד בינינו לבין הבטחת האחדות עליה חתמנו. ההתנהלות הממשלתית לא מאפשרת קיומו של ממשל תקין, דמוקרטי או ראוי לאזרחי ישראל".

לסיום כתב גנץ: "קורא לך לאשר את תקנון הממשלה לאלתר, להנחות על קיום ישיבות ממשלה סדורות ולהתחיל בהסדרת המינויים השונים בשירות הציבורי המעוכבים זמן רב ללא הצדקה ויוצרים פגיעה בתפקודן של המערכות ההכרחיות לטיפול במשבר הקורונה".

"מוטב שכחול לבן יפסיקו לחרחר ריב שיוביל לבחירות"

בליכוד מיהרו להגיב ותקפו את גנץ ומפלגתו: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות". 

"בנוסף לכך, כחול לבן מסתירים מהציבור עובדה פשוטה: הליכוד וכחול לבן כבר הסכימו ביניהן וחוקקו חוק להעביר את תקציב 2020 במהלך חודש דצמבר, ובמקביל להתקדם בהכנת תקציב 2021. זו הדרך לייצב את הכלכלה. כמו כן, בשעה שכחול לבן מתלוננים וכותבים מכתבים על עצירת המינויים, הם אלה שעוצרים את המינויים בעצמם, על ידי כך שהם מסרבים לקיים את וועדת המינויים המשותפת עם הליכוד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני". 

ראש הממשלה העביר יותר תקציבים ממנהיגים אחרים בעולם ויש לו רקורד מוכח בבניית כלכלת ישראל, לעומת כחול לבן שלא העבירו תקציב מימיהם. ראש הממשלה ימשיך לעשות מה שנכון למדינה ולא לפופוליזם של כחול לבן. מוטב שכחול לבן יפסיקו לחרחר ריב שיוביל לבחירות ויתגייסו למאבק המשותף בקורונה".