השר יזהר שי מכחול לבן הודיע לבני גנץ: "אני מתפטר"

שר המדע והחלל הודיע ליו"ר מפלגתו כי בכוונתו להתפטר מהממשלה, בעקבות כך ביקש גנץ כי יערכו שיחה בטרם יגיש את התפטרותו. ההתפטרות מהווה עוד אחד מהסדקים שחווה הקואליציה עקב הטלת ההגבלות על הסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 21:49 ו בתשרי התשפא

השר יזהר שי מכחול לבן הודיע לבני גנץ: "אני מתפטר"
יזהר שי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סדקים בכחול לבן ובקואליציה: על פרסום של ערוץ 12, שר המדע והחלל, יזהר שי, הודיע ליו"ר מפלגתו, בני גנץ, כי בכוונתו להתפטר מהממשלה. ההודעה נמסרה לבני גנץ עוד בזמן שהותו בארצות הברית, ולכן ביקש משי כי ימתין עד שובו. הערב (ה') קבעו השניים לשוחח טרם יגיש השר שי את התפטרותו מהממשלה. ההתפטרות של יזהר שי מגיעה על רקע המשבר שחווה הקואליציה כולה ומפלגת כחול לבן בפרט סביב הטלת ההגבלות החדשות.

כבר אמש בזמן ישיבת השרים נטש השר שי בכעס את הישיבה, עקב כוונתה להטיל החמרות על הסגר. ביצאתו הטיח בפני השרים: "חשוב ששרי הממשלה ידעו - ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו בחודש מרץ, לא התקבלה בהצבעה בקבינט הקורונה. היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות שדיברו בפני הקבינט, הן החוקרים שהציגו בפני הקבינט אמש והן אנשי המקצוע במשרד האוצר".

זהו לא המשבר היחידי במפלגה, גם בעת ההצבעה על אישור החוק במליאת הכנסת שיאפשר על הממשלה להטיל הגבלות על הפגנות ותפילות, היה מרד פנימי. בזמן ההצבעה לאישור החוק, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ׳ הצביעה נגד הצעת החוק. השברים הוסיפו לגדול גם ביתר הקואליציה, בעוד שבני גנץ מסר הערב מסר תמיכה בהחלטת הממשלה, נתניהו נשא דברים נגד ההפגנות שעוררו את זעמם של שר המשפטים, אבי ניסנקורן מכחול לבן גם כן. ניסנקורן תקף את נתניהו ואמר: "מביש לראות שגם הערב נתניהו בוחר להמשיך להסית נגד המפגינים".

המשבר מוסיף לעלות כאשר בהצבעה בכנסת, חברי סיעת יהדות התורה, בחרו שלא להגיע להצבעה עקב ההגבלות על בתי הכנסת. גם החוק עבר בקושי רב עם רוב של 4 בלבד לקואליציה, וגם זאת בגלל היעדרות של חברי ימינה ויאיר לפיד מההצבעה. כעת לאחר ההצבעה עברה בקריאה ראונה היא נידונה בוועדת חוקה שבראשות ח"כ יעקב אשר, מיהדות התורה, וקיים חשש כי ידרוש שינויים בקשר להגבלות בתי הכנסת.