בני גנץ: "אני מסרב להיגרר לפופוליזם, אלא להתמקד בלהציל חיים"

בעקבות ההחמרות בסגר, ועם חזרתו מביקור בארצות הברית נשא שר הביטחון הצהרה לתקשורת מביתו בשל הבידוד בו הוא נמצא. בהצהרתו אמר גנץ: "מתמקד בלהציל חיים". לאורך הצהרתו נשמעו קולות מפגינים שקראו לו "לך הביתה!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 20:18 ו בתשרי התשפא

בני גנץ: "אני מסרב להיגרר לפופוליזם, אלא להתמקד בלהציל חיים"
צילום: צילום מסך

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, נשא הערב (ה') הצהרה מיוחדת על רקע ההחלטה להטיל סגר כללי. גנץ נשא את הצהרתו מביתו לאחר שנמצא בבידוד עקב חזרתו מחוץ לארץ. כזכור, גנץ ערך ביקור בזק בארצות הברית שם נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי, יחד דיברו על שמירת יתרונה הצבאי של ישראל במזרח התיכון. 

https://www.facebook.com/BeGantz/videos/748573422656151

בתחילת דבריו התייחס גנץ למצב הקשה, עם שיא בכמות החולים והנדבקים, ומצב כלכלי חמור. "אנחנו נמצאים במשבר מהקשים שידענו. אנחנו נאבקים על חייהם של אזרחי ישראל" אמר שר הביטחון.  גנץ ביקש להבהיר כי תמיכתו בהטלת הסגר נובעת משיקולים מקצועיים בלבד: "אני מסרב להיגרר לפופוליזם, אובססיות או ציניות, אלא להתמקד בלהציל חיים ולהציל חברה. ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי, ההחלטה להעביר את מערכת קטיעת שרשרת ההדבקה לצבא הגיעה מאוחר מדי".

גנץ התייחס גם להגבלת ההפגנות ובתי הכנסת: "מי שיוצא להפגין ועלול לסכן אחרים במחלה או מוות - שיבחר להפגין ליד ביתו. מי שייצא להתפלל ועלול לסכן אחרים במחלה או מוות - שיבחר להתפלל בביתו. עשיתי ואעשה הכל כדי להגן על הזכות להפגין. למתפללים - פיקוח נפש דוחה הכל". אלא שלאורך כל נאומו של גנץ נשמעו קריאות מפגינים שקראו "ללכת הביתה", אך גנץ נותר נאמן להעברת המסר והתעלם מהקריאות.

במקביל מתנהל בכנסת דיון על אישור ההגבלות, ונראה כי ישנה התנגדות לאישור ההגבלות גם מתוך מפלגת כחול לבן. גורמים מעריכים כי ארבעה מתוך המפלגה לא יישרו קו ויצביעו נגד ההגבלות, בין השמות שעלו מיקי חימוביץ׳ ורם שפע. כמו כן יהדות התורה תיעדר מההצבעה מנגד בש"ס יצביעו כולם בעד.